Något som haft problem med att Page_Load inte vill ladda? Hej! så här ser hela Page_Load ut Har du en metod som heter Page_Init som sedan anropar initializecomponent? Joakim, japp, det ligger där.Page_Load vill inte köras
Vs.net kör häller inte InitializeComponent.
han hoppar in i cs-filen och kör det som skall deklareras men sen körs ingen mer kod.
private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
private void InitializeComponent()
{
this.Dl.ItemCommand += new System.Web.UI.WebControls.DataListCommandEventHandler(this.GetFromDataList);
this.Load += new System.EventHandler(this.Page_Load);
}
Sv: Page_Load vill inte köras
Visa gärna hela koden på Page_Load. Ovan ser det ut som om du lagt in en funktion i en funktion och då kommer det absolut inte att fungera.Sv: Page_Load vill inte köras
private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
if(!IsPostBack)
{
DataTable Dt = objKontroll.GetData("SELECT Rubrik.rubrik_namn, Rubrik.rubrik_id, uRubrik.uRubrik_namn, Falt.falt_1, Falt.falt_2, Falt.falt_3, Falt.falt_4, Art.Art_Falt1, Art.Art_Falt2, Art.Art_Falt3, Art.Art_Falt4, Art.Art_Pris, Art.Art_kat, Art.Art_Id FROM (uRubrik INNER JOIN ((Falt INNER JOIN (Art INNER JOIN Art_Koppling ON Art.Art_Id = Art_Koppling.Art_Id) ON Falt.falt_id = Art_Koppling.Falt_Id) INNER JOIN Falt_koppling ON Falt.falt_id = Falt_koppling.Falt_id) ON (uRubrik.uRubrik_id = Falt_koppling.uRubrik_id) AND (uRubrik.uRubrik_id = Art.Art_kat)) INNER JOIN (Rubrik INNER JOIN Rubrik_Koppling ON Rubrik.rubrik_id = Rubrik_Koppling.Rubrik_id) ON uRubrik.uRubrik_id = Rubrik_Koppling.uRubrik_id WHERE Rubrik.rubrik_id=" +Session["rubrik"]);
if(Dt.Rows.Count>0)
{
lbHuvud.Text=Convert.ToString(Dt.Rows[0][0]);
string t= Convert.ToString(Dt.Rows[0]["falt_1"]);
Dl.DataSource=Dt;
Dl.DataBind();
imgRubrik.ImageUrl="bilder/" + Session["land"]+ "_" + Convert.ToString(Dt.Rows[0][1]) +".jpg";
if(Session["varukorgsNamn"]==null)
{
Session["VarukorgsNamn"]=new ArrayList();
Session["VarukorgsPris"]=new ArrayList();
}
}
else
{
lbHuvud.Text="Tyvär fins inga varor";
imgRubrik.Visible=false;
}
}
}
Ditt problem består troligen av att Page inte lyssnar på Page_Load
C#.
<code>
this.Load += new System.EventHandler(this.Page_Load);
</code>
Detta rad kan trilla bort ibland.
Mvh JohanSv:Page_Load vill inte köras
Funderar på om det kan ha något med mina resx-filer att göra.Kan man få Vs.net att göra nya resx-filer?
Ett annat skumt fel med samma fil är att om jag är i design-läget och dubbel klickar på bakgrunden så skall man ju komma till Page_Load men det händer inget ting.
En sak till i samma fil om jag gör någon ändring i cs-filen så blir allt svar tills jag har kört CTRL-F5 då får jag färgerna till baks.
plus att om jag skriver using System. skall jag jag ju få upp alla methoder som System har men allt blir svart och iget visas.