Tja, Är det inom EU så finns det någon gemensan konsumentverksamhet.Ta kontakt men ditt lokala konsumnetombud dom borde veta.Varning för www.developeroutlet.com!
I november 2003 köpte jag MSDN Universal subscription från www.developeroutlet.com, för endast $1700 vilket ju är ett kanonpris jämfört med svenska leverantörers priser. De levererade till slut även om det tog nästan två månader. I november 2004 gjorde jag en ny beställning på en uppgradering, men detta var inte så lyckat.
I början på december förra året fick jag ett mail om att en anställd på developeroutlet.com hade stuckit med pengarna typ, och att de skulle lösa problemet så snart som möjligt. Flertalet mail senare och nästan ett halvår efter den ursprungliga ordern så har jag fortfarande inte fått någon leverans.
När jag kontaktade Microsoft så förlängde de mitt abonnemang utan omsvep i ytterligare tre månader fr o m årsskiftet, i hopp om att problemet skulle vara löst till dess. Detta är jag givetvis oerhört tacksam för. Tyvärr har fortfarande inte developeroutlet.com levererat .
Om jag inte minns fel har jag vid ett tidigare tillfälle (för typ ett år sedan) rekommenderat denna leverantör här på PelleSoft p g a deras priser. Detta är givetvis olyckligt och det vill jag gärna ta tillbaka nu och i stället varna för denna leverantör.
Deras site har varit uppe hela tiden, så de tar antagligen in nya order hela tiden. Jag vet inte hur många som blivit lurade, men jag är definitivt en av dem. Har någon annan här på Pellsoft varit i kontakt med www.developeroutlet.com så vill jag gärna höra hur det gått för er.
Någon som har en uppfattning om hur man kräver pengarna tillbaka av en utländsk leverantör? Är det någon mening att kontakta en advokat för bara 1700$ (~13000 kr gissningsvis)? Kan man kontakta någon konsumentorganisation?
Alla tips mottages med tacksamhet.
/PerSv: Varning för www.developeroutlet.com!