Mina response.redirect fungerar utmärkt när jag kör på min lokala webserver men när jag kör sidorna på mitt webbhotell funkar det inte. Ett anrop kan fungera utmärkt på en sida men på en annan sida blir jag bara kvar på den kallande sidan, dock helt tom. Så här kan ett kommando se ut Har du sniffat trafiken och sett att du får ett 302 tillbaka? Hej Claes, Nej, du har inte förstått mig rätt :) När jag navigerar med Response.redirect kommer jag till samma sida som jag är på men den är helt blank. Om jag granskar källan på den sidan är den Jag har lösningen! Det är när man har Smartnavigation satt till true som response.redirect strular. Man blir återsänd till den kallande sidan men den är alldeles tom. Jag har lösningen! Det är när man har Smartnavigation satt till true som response.redirect strular. Man blir återsänd till den kallande sidan men den är alldeles tom. Response.redirect
Response.BufferOutput() = True
Response.Redirect("red.aspx?id=" & Me.ListBox1.SelectedItem.Value)
Jag får inga felmeddelanden. Koden ligger under en knapp (serverkontroll)
Någon som kan förklara?
mvh ClaesSv: Response.redirect
Annars kan det vara en proxy el liknande som klipper det.Sv: Response.redirect
Om jag förstått rätt av vad Patrik skrev så kan du kolla det med <b>trace</b> för att göra det så sätter du trace enabled true i web.config. Jag rekomenderar dig att bara ha Trace aktiverat under utvecklingstiden och inte när du kör skarpt.
Så här kan det se ut,
<trace
enabled="true"
requestLimit="10"
pageOutput="false"
traceMode="SortByTime"
localOnly="true"
/>
/m
Sv:Response.redirect
Sniffa kan du göra med en applikation som heter HttpLook tex ... Den undersöker all kommunikation ellan webservern och klienten på httpprotokollet.Sv: Response.redirect
<BODY><ASP_SMARTNAV_RDIR url="/farstat/steg3.aspx"></ASP_SMARTNAV_RDIR></BODY>
Egentligen skulle det ha varit en helt annan sida.
Jag fattar inte var den kommer ifrån. Någon som har en idé varför det blir så?
ClaesSv: Response.redirect
ClaesSv: Response.redirect
Claes