Jag behöver ett program för att rippa DVD-filmer till .wmv, antingen direkt från DVD-skivan eller från .vob-filer. Jag måste även kunna specificera vilken upplösning och kvalité slutfilen får. Jag har själv gjort det för ett tag sedan kommer inte ihåg riktigt vad jag gjorde Kolla även detta Vb projekt om det kan vara nått. Jag använder redan idag Windows Media Encoder och det fungerar bra när källfilerna är tex .avi eller .mpg. Men DVD/.vob klarar den tyvärr inte av. Smartripper ska nog klara jobbet. Tyvärr finns det inte för nedladdning från tillverkaren längre pga. någon jobbig lag i finland, men den finns på pirate bay iaf. Om du vill ha källkoden så finns den fortfarande på deras sida. På pirate bay: http://thepiratebay.org/details.php?id=3426401 Jag håller precis på att testa Xilisoft DVD Ripper 4 vilket verkar kunna rippa DVD direkt till .wma och med dom parametrar jag vill ha. Nu återstår bara att se hur lång tid det tar, om det ens är värt krånglet. Xilisoft DVD Ripper 4 verkade vara lösningen på mitt problem, tills jag testade att spela upp resultatet. Ljudet är helt omöjligt att få synkat... Smartripper löste inte problemet. Kommer dock inte ihåg nu exakt vad som var felet där.Konvertera DVD/.vob till .wmv
Är programmet gratis också så är det ett stort plus =)
Tips, någon?
ThomasSv: Konvertera DVD/.vob till .wmv
eller om jag konverterade till .mpg
Kör sökning på Google ".vob encoder" så finns det en uppsjö av förslag.Sv:Konvertera DVD/.vob till .wmv
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=54181&lngWId=1Sv:Konvertera DVD/.vob till .wmv
Självklart finns det andra program som klarar av DVD/.vob till .avi eller .mpg och efter det så kan man sen använda sig av Windows Media Encoder, men då blir det en väldigt tidskrävande process.
(Programmet ska tydligen kunna plocka ut mpeg från vob om jag förstått rätt, har inte testat)Sv:Konvertera DVD/.vob till .wmv
Nu ska jag ta mig en titt på Smartripper.
ThomasSv:Konvertera DVD/.vob till .wmv
Lösningen blev att rippa .vob-filen med DVD Decrypter, rippa .mpg-filen från .vob-filen med VOB2MPG och slutligen göra om den till .wmv med Windows Media Encoder.
Resultatet blir en fil för min Windows-mobil i hög kvalité som endast tar 300MB. Jag är mycket nöjd!
Eftersom det bara sker en konvetering (.mpg -> .wmv) så går det skapligt fort också.
Thomas