Jag vet hur man skickar mail via winsock men hur skickar jag ett mail till flera personer och så att dom blir dolda? (mottagaren ser bara sin adress) Jag har inte testat själv, men det borde vara så att man istället för att skriva: Jo det har jag testat men skickar man till väldigt många (vet inte något exakt antal) så kommer alla adresser med i mailet (i själva brev-delen). Man kan ju skapa ett mail/mottagare och ange mottagaren i "to-fältet", då slipper man ju detta problemet. Detta går naturligtvis långsammare men borde vara en bättre lösning. Nja med tanke på att jag ska maila en himla massa så blir det nog en allt för seg lösning... Nix, ingen aning... Men jag lurar just nu också på problemet. Det verkar som om ett mailhuvud inte kan vara hur stort som helst för om jag provar med 40 adresser går det bra, men är det ett massutskick med 500 så reagerar outlook bara med att inte kunna leverera ut det ur utkorgen..Skicka mail
ThomasSv: Skicka mail
to: adress
skriver:
bcc: adress
bcc står för blind carbon copy, dock tror jag att man måste ha med to också, men den kan man ju sätta till sin egen adress eller något sådant.
/JohanSv: Skicka mail
Vet inte riktigt vad det kan vara för fel...
Skickar man till 10-20 pers så fungerar det som det ska...
/JohanSv: Skicka mail
tex Outlook skulle väl inte ha dom här problemen? Nån som vet hur Outlook gör?
Tror alltså inte problemet ligger i din koppling till outlook utan är nåt generellt mailproblem. Hur gör Pelle? Han måste ju skicka mail till en himlans massa personer och inte ... sitter han och klistrar frimärken på vart enda ett?
Mvh
Rickard