Varför orkar inte min dator buffra denna Webb TV. Samma för mig. Ganska rejäl kraft för ändamålet: Intel Core 2 Duo 1.8 Ghz, 2 GB ram och 20 mbitsuppkoppling. Har skrivit ett argt provokativt brev till dom. Fast... de tillhandahåller ju en tjänst gratis? Det var väl ett djä... knäppt svar för att komma från dig. Som sagt, jag håller med om att det funkar kasst, och att det är dåligt av en stor site att köra med så pass dåliga grejer. Inte minst är det dålig reklam för dem. Aftonbladet använder väl sig inte av Quicktime? Eftersom Aftonbladet säkert skulle vilja vara Svergies version av YouTube med sin "Mitt Klipp" så måste dom kunna göra en bättre videotjänst än så här. Jag är nästan säker på att de faktiskt gör det. Eftersom jag inte har haft skiten installerad så har jag inte kunnat kolla på aftonbladet tv sen jag formaterade datorn (ett år). Ingen big loss, men förstås störande. Detta svar får jag när jag klickar på webtv och kör Opera: Ang QuickTime så mötes jag av just det Sten-Rune skriver. Jag har inte Quicktime installerat så jag antar att jag går på Windows Media Player istället. Frågan är varför inte ni går på det också automatiskt? För gammal version? <b>inte kör samma lösning som YouTube</b> Aftonbladets webb tv har haft problem sålänge den funnits. Jag har suttit i möte med gänget som utvecklat (utvecklar?) spelaren och de slog ifrån sig alla synpunkter man hade på hur spelaren fungerade och borde fungera. Allt var antingen SBS (skit bakom spakarna) eller tekniska fel på våra datorer. Föga konstigt att utvecklade med denna inställning inte lyckas producera något användbart. Så här skrev jag till dom för en vecka sedan. Citat: Vad jag förstår så använder det en blandning av flash, JS och Windows media Player. Ja, det var ju modest av dig Sven Åke, hehe. Aftonbladets nya webb-TV verkar fungera bra. Vad säger ni andra? Jo nu får dom godkänt Tror att det var deras QuickTime lösning som ställde till det.Aftonbladet Webb TV
Hyffsat modern dator 1.79 Mhz processor 760 Mb ram pagefil på 1.11 Gb
Telia 2 mb överföring
Ständiga avbrott i buffringen helt enkelt kass !
Några tips på inställningar ?Sv: Aftonbladet Webb TV
Det är enbart Aftonbladets TV som krånglar så det är antagligen där problemet ligger. Dessutom är deras spelare värdelös. Det går enbart att hoppa i filmen när den spelar upp den, vid buffring så är alla kontroller låsta. Väldigt irriterande när man måste vänta tills den har buffrat klart, flytta dit man vill och sen vänta på buffringen igen...
/ThomasSv:Aftonbladet Webb TV
Återkommer på denna kanal med ev. respons från dem.Sv: Aftonbladet Webb TV
Lite "skåda given häst"...
(Sen att jag håller med om att det funkar jävligt dåligt, det må väl vara sant.)Sv:Aftonbladet Webb TV
Bara för att tjänsten är gratis så urskuldar väl inte det att dom har kass grejer.
YouTube är också gratis funkar perfekt.
En så stor sajt skulle skämmas att visa sig ute med sådant här Shit.
Edit: Tror att det är det där djä... QuickTime som ställer till det.Sv: Aftonbladet Webb TV
Men å andra sidan är det ju inte så att aftonbladet har någon skyldighet gentemot någon, såvida man inte har betalt dem.
Lite som att Benke skjutsar dig på sin cykel, och du klagar på att han har för obekväm sadel. Visst är det störande, men man hade ju kunnat låta bli, det är ju inte som att man har betalat för det.
I och för sig skulle man kanske kunna säga att de har en skyldighet för att man tvingas se deras reklam. Sen så gör ju jag iofs inte det ändå eftersom jag har adblock, men, ja...
Skit samma, ska bli intressant vad (om) de svarar.Sv: Aftonbladet Webb TV
Sv: Aftonbladet Webb TV
Vad behöver jag för att se Aftonbladets webb-tv?
Listan nedan visar vilka komponenter du har och vilka du saknar. Ladda hem de som saknas genom att följa länken. Efter installation behöver du starta om din webbläsare.
Programvara:
Firefox 1.5
Windows Media Player/Quicktime
Macromedia Flash 8+
Oavsett dator så bör du även ha en uppkoppling på minst 700kbit/s.Sv:Aftonbladet Webb TV
Jag var tvungen att installera QuickTime för att överhuvudtaget komma in.
När jag sedan är inne så möts jag av QuickTime loggan innan den börjar hacka sig fram.
Helt oandvändbart. Satt vid datorn idag och tänkte kolla
Nobelpristagaren i litteratur. Doris Lessing <b>ÄNTLIGEN</b> ;-)
Näää enstaka stillbilder som hackade fram.Sv: Aftonbladet Webb TV
Hur som helst kan vi konstatera att det inte är QTs fel (den här gången) eftersom det går lika dåligt för mig.
Sen så undrar jag varför dom inte kör samma lösning som YouTube med andra kör. Mycket enkelt och problemfritt när man slipper bry sig om extra komponenter (förutom Flash, men det har väl dom flesta idag?).
Eller SVT fungerar alldeles utmärkt på min maskin.
Ang QuickTime. Har försökt välja bort den , men det går ta me fae... inte.
Nu verkar det som att det inte har någon betydelse så <b> SKÄMS AB</b>Sv: Aftonbladet Webb TV
Sv:Aftonbladet Webb TV
<b>
Hej
Er Webb TV är under all kritik.
Hur fae... kan Ni tillåta Er att ha en så dålig programvara.
Ni borde ta me fae.. skämmas över denna urkassa service.
Problem: Ni buffrar så djä... dåligt så den mest moderna dator visar med
ständiga avbrott och strul. Urkass i dagen moderna Webb TV.
Tycker Sven </b>Sv: Aftonbladet Webb TV
WMP för att spela filmerna, JS för att brygga mellan Flashen och WMP och Flashen för det ska se coolt och snyggt ut (enligt dom)Sv: Aftonbladet Webb TV
Jag har ofta samma problem med SVT's web-TV. Av någon anledning så ligger proceduren så här:
Start Buffer
Spela upp allt buffrat
Upptäck att buffern blev tom
Pausa
Start Buffer....
Ungefär 1-minutsintervaller på alltihop. Eftersom buffer-tiden är ca hälften så lång som play-tiden så har jag uteslutit bandbreddsproblem. Mycket irriterande att jag inte kan se detta, det kunde ju vart mycket möjligt att jag betalade tv-avgift.Sv: Aftonbladet Webb TV
Undra om mina påtryckningar hade någon inverkan.