IE8 startar ju upp ett antal iexplore.exe processer och kör tabbarna i dessa processer. Är det möjligt att ta reda på vilken tab som körs i vilken process? Har problem med tabbar som låser sej titt som tätt och har tröttnat på att döda processerna på måfå. Om du inte absolut måste använda IE förelår jag at du byter till Opera (min favorit), firefox eller chrome som alla är gratis, snabbare än IE och säkrare. Är tyvär tvungen att använda IE i jobbet. På privata datorn (Linux Mint) är det Firfox som gäller. I princip borde du kunna skriva ett program som: Men va fan? De körs ju i samma process? Till och med för olika fönster? Hmm, konstigt.. Jag får upp en process för huvudfönstret och sen en process för varje flik.. Man får en process för fönstret och en per flik även med Vista och IE8. Dock upp till en viss gräns. Jag råkar ju sitta i xp, med ie 8.0.6004.18702 Ok, jag ändrar mig. Det kommer visst nya processer. Det verkar vara en process per flik 1,2,3 och sen 4 processer både för 4 och 5, och sen ger var tredje flik en ny process (5,6,7)-4 (8,9,10)-5 osv. Och därmed svarade jag kanske till och med på grundfrågan inser jag. I o m att det inte är 1 process = 1 flik, så får man nog antingen hålla reda på vilken flik något låg i (om man inte flyttat runt dem), och sen lösa det enligt principen jag skrev. Alternativt göra en jävligt komplicerad lösning där man faktiskt går igenom de enskilda tabbarna. Usch och fy säger jag. Tack för att ni orkade testa och fundera dock! Två månader till ska jag väl orka med IE-skiten, sen får jag använda Firefox igen :).IE8, vilken tab i vilken process?
Sv: IE8, vilken tab i vilken process?
Sv:IE8, vilken tab i vilken process?
1. plockar fram alla aktuella processid (tasklist)
2. går igenom alla hwnd och kollar vilket som körs av en viss process (om man nu kan göra så)
3. och har du då tur så kanske ie lägga in det på titeln?
(blev lite sugen att testa själv faktiskt... =) )Sv:IE8, vilken tab i vilken process?
Win 7 Pro, IE 8.0.7600.16385Sv:IE8, vilken tab i vilken process?
För att se skillnad på dem välj 'Visa'/'Välj kolumner' i Aktivitetshanteraren. Klicka i 'Kommandorad'.
Det ger t.ex.:
iexplore.exe "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe"
iexplore.exe "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" SCODEF:7196 CREDAT:6419
iexplore.exe "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" SCODEF:7196 CREDAT:71937Sv: IE8, vilken tab i vilken process?
Men ändå?
Det känns ju inte som något man ändrar mitt i utvecklingen... Ska experimentera lite.Sv:IE8, vilken tab i vilken process?
Då är bara frågan varför de inte kommer upp i mitt program.
Uppenbarligen en bugg i ms jävla .net-skit.
=)Sv: IE8, vilken tab i vilken process?
Såvida processerna inte ligger i en pool och kan lämnas tillbaka i tid och otid. Och de ligger i en pool, eftersom de ligger kvar när man stänger flikar.Sv:IE8, vilken tab i vilken process?