hej! Det finns ett installationspaket som heter MDAC 2.8 som du kan ladda ner och bifoga din installationsfil. Sök på MS-sida om detta.active x hjälp ADODC
Jag har gjort ett vb6 program med en adodc kontroll som är kopplad till en Accsess db-fil för att komma åt och lagra data via mitt programm. Nu vill jag kunna köra min exe-fil på en annan dator och har kört PDW för att göra en setupfil för detta. Det funkar med setupfilen, men ADODC kontrollens conections string har tydligen kvar sökvägen till DB-filen som jag har i min dator där vb6 är installerat. Det gör att jag får ett felmeddelande när jag kör den installerade exefilen i "dator2" som verkar vara att den inte hittar db-filen trots att den ligger i installationsmappen.
Hur gör jag för att sökvägen till db-filen ska bli rätt ?
Det finns ju även möjliget att lägga db-filen i vilken mapp som helst i datorn i måldatorn av användaren så hur fixar man sökvägen då?
Kan man skapa adokontrollen i runtime och låta användaren "peka" på db-filen?
Jag behöver få det här att funka, och har svårt att släppa detta och har provat en mängd olika sätt att lösa detta problem utan att lyckas och hoppas på hjälp.
med vänliga hälsningar
Leif Nejman
Sv: active x hjälp ADODC
Lycka till