Hej! Jag ska köpa en ny stenskiva till köket, men jag är lite förvirrad över vilken tjocklek jag ska välja. Jag har sett att det finns 2 cm och 3 cm, men jag vet inte vilket som passar bäst för mitt behov. Jag vill ha något som ser snyggt ut men samtidigt är stabilt och tål daglig användning. Någon som har erfarenhet av detta och kan ge lite tips? Jag vill inte att det ska se för tungt ut, men samtidigt inte kännas för tunt och känsligt. Hej! Jag gick igenom samma funderingar förra året när jag skulle köpa min stenskiva. Jag valde till slut en 3 cm tjock skiva, och jag är supernöjd! Den känns mycket stadigare och mer premium, speciellt om du har en stor bänk eller en öppen planlösning. En 2 cm skiva kan också funka, men då behöver du ofta en undertyp för att ge den mer stabilitet, vilket kan bli extra jobb och kostnad. Om du vill ha något som både ser bra ut och är praktiskt, skulle jag rekommendera 3 cm. För mer info om tjocklek och design, kolla in Stenbankskiva.nu. Jag tycker att tjockleken beror på hur ditt kök ser ut och vilken stil du vill ha. Jag har en 2 cm skiva, och den fungerar bra för mig eftersom mitt kök är litet och jag ville ha ett lättare intryck. Men om du har ett större kök eller vill ha en mer robust känsla, är 3 cm definitivt värt att överväga. Kom också ihåg att tjockleken kan påverka priset, så tänk på din budget också. Oavsett vad du väljer, se till att få professionell hjälp med installationen – det gör stor skillnad!Hur väljer man rätt tjocklek på en stenskiva för köket?
Sv: Hur väljer man rätt tjocklek på en stenskiva för köket?
Sv:Hur väljer man rätt tjocklek på en stenskiva för köket?