DAG 1: Vad roligt med en rapport från vår utsända korrespondent i köpenhamn. Onssdagen har varit en lång men innehallsrik dag .. Rapport fran .NET kopenhamn
Lite inf om vad som hent idag i kopenhamn for er som inte lyckats ta sig hit..
Morgonen bestod av ett enda langt sales talk, med massa fina argument om varfor .NET er nasta stora grej...
Inget konkret utan mest grundleggande om CLR, CLS och .NET framework..
Eftermiddagen komemr att fortsatta i samma spar, och avslutas med en lite reception .. Dvs gratis alkohol ;o)
Deremot kom tva ganska intressanta uttalanden, vilka bada tva har florerat som rykten och funderingar, men som jag personligen aldrig riktigt fatt grepp om sanningshalt..
Java kommer att finnas for .NET er en av de forsta.. Som faktiskt forvande mig dessutom, trodde att java utveklarna skulle sitta blint med sin virtual machine och trycka. Men ikke..
.NET kommer att portas till andra plattformar an MS egna.. Ocks ngt jag tycker har genomsyrat hela MS dokumentation. Men aldrig ngt konkret ..
For ovrigt maste jag saga att Bella Center er mycket velkommnande och compaq har satt upp en wireless area och delar uta radio lan kort .. Aven pcmcia jackets till ipaqen sa nu kan jag surfa fran den ocksa...
More as it comes...Sv: Rapport fran .NET kopenhamn
/PelleSv: Rapport fran .NET kopenhamn
Mycket information om grundkomponenterana i .NET och hur och varfors ..
Det visades massa kolla fetures och Don Box var her och forklrade varfor han overgivit sin religion COM... Mycket givande faktiskt..
Bland informationen vi fatt idag kan namnas att ADO.NET kommer byta namn efter som det inte anvender ado for att prata med databasen utan gar direkt mot ole db, eller i specifika fall mot tds'en ... Borde gora en massa for performance ..
Det har tryckts mycket på .NET platformens mojlighet att generera olika respons till en clien tberoende pa vad den er for ngn .. Er det en pocket pc sa generear den html som den forstar .. en wap telelfon WMl osv .. Mycjet intressant och komemr bli spannande i framtiden ..
Nu borjar .NET partyt med Blues Brothers och en massa alkohol ..
skall forsoka bena ut alla de her grerjejrna ner jag kommit hem och rett ut mina anteckningar ..
more to come ..