I en mapp på webben ligger ett antal .pdf-filer namngivna med ett artikelnr (specifikationer på resp artikel). Du kan väl lägga onClick på submit-knappen som öppnar ett popupfönster med din pdf-fil. Du kan väl skicka vidare besökaren när du tar emot informationen från formuläret? Tack för förslagen - men problemet är att jag inte vet hur jag skriver kod för att göra onSubmit så att filen visas :-) Nåt i stil med Hm - förmodligen är det mig det är fel på... så här har jag gjort... Du ska inte ha några "fnuttar" när du användern en variabel(sida) i redirecten Jag har gjort ett script som fungerar men det är ett problem man måste klicka på KNAPPEN man kan inte trycka enter för att söka. Annars tycker jag scriptet fungerar bra.Öppna .pdf-fil utan klick
Besökaren ska ange artikelnumret i ett formulär och sedan ska .pdf-filen visas direkt utan att länken ska behöva visas för klickning.
Är detta möjligt? Med FSO för att lista filer går det utmärkt men då måste man ju klicka på filen för att den ska kunna visas...
På detta sätt borde väl också sökvägen vara dold för besökaren... eller?
/LissuSv: Öppna .pdf-fil utan klick
/JockeSv: Öppna .pdf-fil utan klick
Sv: Öppna .pdf-fil utan klick
... och inte heller hur jag ska skicka besökaren vidare till pdf-filen - eller förresten - går det med response.redirect???
/LD
som fick en idé...Sv: Öppna .pdf-fil utan klick
<code>
Response.Redirect Request.Form("PDF-fil")
</code>Sv: Öppna .pdf-fil utan klick
<code>
<%
response.buffer = true
'Här ligger alla .pdf-filer
Const PATH = "./ritningar/"
'Här hämtar vi numret...
sida = request.form("txtritningsnr")
'Här skapar vi rätt sökväg till filen
sida = path & sida & ".pdf"
'Här ska vi åka iväg...
response.redirect("sida")
'response.write sida
%>
</code>
... och får bara veta att sidan inte kan hittas. Jag har försökt med "./" i path och utan. Jag har kollat att värdet i sida är rätt... och att mappen ligger där den ska ... och att filerna ligger där...
Någon som är lite mindre skumögd så här på Lucia? :-)
/Lissu
tackar på förhand...Sv: Öppna .pdf-fil utan klick
/JockeSv: Öppna .pdf-fil utan klick
PDF-filerna placeras i samma mapp som du sparar html-filen i.
<code>
<script Language="JavaScript">
<!--
function loadpage()
{
document.location.href=document.frm.artnr.value + ".pdf"
}
//-->
</script>
<form name=frm>Srkiv artikelnr:<BR><input type=text name=artnr SIZE="10">
<input type=button value="Sök info" onClick="loadpage()"><BR>
Du måste <B>klicka på knappen</B> "Sök info" annars fungerar det inte. <BR>Du kan alltså inte använda enter knappen.
</code>
Om sökvägen inte ska synas i webbläsaren måste man göra så att filen öppnas i en frame.
Lycka till.