Har stött på följande fel i en webbapplikation ett flertal gånger: Jag har fått detta felet några gånger (kommer ju inte ihåg exakta meddelandet, men det liknar detta...), då fungerade det om jag konverterade databasen till Access 97. Jag har ingen bättre lösning på progblemet eftersom jag inte var i behov av att kunna köra applikationen då. Kontrollera så att access databasen inte har fått spunk för jag har råkat ut för även om jag har skapat den så NJEET ingen access du har bara läs rättigheter. Testade och konverterade till Access 97 idag och det i kombination med stenhård koll av alla databas anslutningar och införandet av System-DSN tycks ha löst problemet till 99%. Varför inte köra via OLEDB (DSN-less)? Tror Microsofts OLEDB provider är stabilare än ODBC. Eventuellt köra lite sp eller senare MDAC. Kolla att du har en ny MDAC installerad (ver 2.6) tror jag är den senaste. Det kan vara någon bugg åxå. Samtidigt då du använder Access så ladda även ner Jet 4.0 - för den används med...Temorary (volatile) Jet DSN?
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xa14
Thread 0x310 DBC 0x8943084 Jet'
Jag undrar om någon annan har stött på det och vet vad det beror på. Själv gissar jag att på att det ligger kvar en Access-LockFile kvar på disken som ställer till det.
Använder en Access 2000 databas som man ansluter med via ADO (DSN-less).
~ Håkan WennerbergSv: Temorary (volatile) Jet DSN?
/JohanSv: Temorary (volatile) Jet DSN?
Brukar då dela ut databasen till alla med full rättighet, skadar inte att prova.Sv: Temorary (volatile) Jet DSN?
Under ett stresstest fick vi felet vid ett tillfälle. Mycket skummt...Sv: Temorary (volatile) Jet DSN?
Sv: Temorary (volatile) Jet DSN?
systemdokument|servicepacks
/Pelle