Det är nog dags att ta upp det här en gång för alla, eller åtminstone en gång till. Tack Hjorten för att ditt beröm, det värmer att du uppskattar allt jag gör. Jag ska oxå lägga mig. Internet vs. Verkligheten
Internet är en stor "värld", och det är svårt att göra sig riktigt förstådd i de flesta
sammanhang. Det är otroligt lätt för någon att missförstå en mening och sedan
blir fly förbannad pga det.
Ett antal trådar/inlägg här har spårat ur riktigt illa och jag tycker att det är synd,
PelleSoft är i grund och botten ett trevligt ställe som drivs av en underbar eldsjäl.
Jag kommer vara evigt tacksam Pelle för det jobb han lägger ner på sidan.
Att gott råd är att aldrig ta åt sig av saker som verkar vara hot eller negativ saker,
om dessa negativa saker nu inte är skrivna på ett konstruktivt sätt.
Jag har fått erfara detta flera gånger, inte bara på PelleSoft.
En enkel mening som var välmenad kan tolkas som någonting helt annat av
en person.
Det jag vill ha sagt i min trötthet är att man helt enkelt ska tänka efter vad en
person egentligen menade med sitt inlägg/svar.
Det kan också vara bra att inte ta åt sig om någon muckar bråk, ignorera helt enkelt.
Svara inte på inlägget i "dålig" ton, fråga helt sonika vad personen menade och om
någonting behövs redas ut, gör det helst via imail/e-mail och inte forumet/chatten.
Dagen det kommer i forumet/chatten så kan alla vara med och förvärra det hela,
nu säger jag inte att det hela tiden pågår en massa "inre strider" här, fast vad vet jag?
Det behöver dock inte sluta värre enbart för att andra får insyn, det kan lösas mycket
smidigare när man väl får ventilera sig och har tid att säga vad man menade eller ville.
Tack för mig, dags att sova några timmar.Sv: Internet vs. Verkligheten
Jag hittade en mycket bra hemsida med lite etik rörande diskussioner och hantering på internet för både unga och vuxna som faktiskt är värda att läsa igenom.
http://www.kollegiet.com/default.asp/pid=14/nid=75/help=/stitle=Etik+%26+k%E4llkritik+p%E5+Internet/skola.htm
HälsningarSv: Internet vs. Verkligheten
Det var väl det du ville säga med inlägget? ;o)
(Håller med med din övriga filosofi oxå.)