Texten jag hämtar från databasen kan bli för bred om man t.ex skriver: Kanske ett dumt svar... Små, små fjortisar. Det är en community ;) Hittade denna funk bland nåt gammalt proj... Ingen som redan har gjort det? Så jag slipper ta en "screen dump" av alfabetet och räkna i Photoshop? ;)CSS: Texten blir för bred
"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"
Jag undrar om man kan skicka vidare resten av texten till nästa rad (det gäller ett div-element), eller om jag måste använda en server-funktion (ASP eller nåt) och isåfall om någon har förslag på nåt sånt.Sv: CSS: Texten blir för bred
Finns det ingen chans för dig att inte tillåta inmatningar i databasen av det slaget...
(vem skriver in 100 a:n i en databas?)Sv: CSS: Texten blir för bred
Det är svårt att veta var man ska klippa strängen isåfall. 100 w:n är aningen längre än 100 st l... Finns det ingen lösning?Sv: CSS: Texten blir för bred
Parameter: strText - den text du vill kolla, iSplitAfter - Antal tecken du vill skall vara max innan radskift
<code>
Function SplitText(strText, iSplitAfter)
iPos1 = 1
iPos2 = 1
iWordLength = 0
strText = Trim(strText)
Do Until iPos2 = Len(strText)
iPos2 = iPos2 + 1
iWordLength = iWordLength + 1
If Mid(strText,iPos2,1) = " " Then
iWordLength = 0
End if
If iWordLength > iSplitAfter Then
strText = Mid(strText,1,iPos1-1)_
& Mid(strText,iPos1,iPos2-iPos1)_
& " " & Mid(strText,iPos2,Len(strText)-iPos2+1)
iPos1 = iPos2
iPos2 = iPos2 + 1
iWordLength = 0
End If
Loop
strText = Replace(server.HTMLEncode(strText),vbCrlf,"<br>")
Response.Write strText
End Function
</code>
Funktion för att räkna ut bredden på tecken mm, överlåter jag till dig...Sv: CSS: Texten blir för bred