För en tid sen så blev jag anklagad för att ha förstört en webserver via ett script som var fullt tillåtet. Efter några om och men så kom de fram att jag var oskylldig och att jag till slut fick be om ursäkt(?). Mdac är ingen logg, mdac är ett funktionsbibliotek som innehåller ADO klasserna och OLE DB/ ODBC drivrutiner för databaser. det kan vara så om du inte stänger alla conn till databasen så kan det få servern att crasha till sist Jag skulle dra, de verkar inte ha så mycket pejl på vad de sysslar med. Aldrig hört talas om att felaktig asp-kod skulle skada mdac. MDAC är ju bara en bunt dll-filer som sköter om data-acess mellan olika lager. Patrik: Dom klagade inte på mina kopplingar till databasen, utan FSO. Kanske är farligare de? Äsch, lägg dig inte! De kan inte hota med sånt. Läs igenom avtalen och sen hitta nåt kryphål, måste de hota dig kan de antagligen inte skriva ett avtal rätt heller... Jag är så nyfiken...Vågar man stanna här?
Hur som helst så fick jag veta att om deras webserver ännu en gång skulle krascha och att de på nytt skulle visas i mdacen(mm) att de var min sida som gjorde de så skulle jag bli stämd på en enorm summa.
Jag har ungefär 9 månader kvar på webhotellet, och att byta nu skulle då kosta mig åtminståne 800kr extra vilket jag gärna slipper. Men om de är så att sånna hära fel uppstår ofta så är ju 800kr en fis i rymden.
Så de jag undrar nu är hur stor chans de finns till att en asp kod(i dett fall även korrekt, men okorrekt kommer säkerligen också finnas korta tider) kan förstöra en webserver så pass?
Och vad är Mdacen egentligen? Hur kunna min helt korrekta och inte alls ovanliga sida visas i den loggen?
mvh
/DanielSv: Vågar man stanna här?
Om IIS'n är rätt konfigurerad, kan en asp applikation bara dra ner sig själv och inget annat. Sv: Vågar man stanna här?
Sv: Vågar man stanna här?
Jag skulle dra på stört, även om det kostar 800, frågan är om du inte kan kräva tillbaka de pengarna eftersom de har "hotat" dig.
Sen verkar det ju som att de inte klarar av att konfa servrarna rätt heller, sen får man räkna med att en server sänks lite nu och då, det händer ibland på ballou, men vad jag vet så hotar de inte att stämma någon för det.
Jag tror ingen medvetet går in för att sänka servern utan det beror nog mer på olyckliga omständigheter om man kodar fel och råkar sänka servern.
/Anna-KarinSv: Vågar man stanna här?
För övrigt verkar de ha en fräck kund-attityd. Det finns bättre webhotell som ballou, lmdata mfl.Sv: Vågar man stanna här?
Daniel: Jag är noga med att stänga allt, också var de ju FSO dom klagade på.
Cougarina: Jo jag har frågat om jag inte borde få nå pengar tillbaka. Svaret jag har fått då är att eftersom jag inte har betalat i pengar utan har gjort arbeten åt dom istället så har jag ingen rätt att kräva pengar tillbaka.
Dom anser att min plats där är "sponsrad".
Pettson: Imdata, adress dit?Sv: Vågar man stanna här?
Okej, alltid ett problem, jobb är jobb och även om man jobbar "gratis" så är det ju pengar ändå.
Fast jag tycker att du ska dra ändå och ta kostnaden som lärpengar, för de verkar i alla fall inte uppskatta ditt jobb och om de samtidigt hotar att stämma dig på xx antar tusen bara för att de inte kan konfigurera server rätt.
Näe, dra fortare än kvickt, om någon frågar efter webbhotell så kan du ju tipsa om att de inte ska använda dessa snubbars hotell.
Blir du BonusMedlem så har du 40% rabatt hos Ballou och vad jag vet så hotar de inte att stämma folk om/när servern startar om eller kraschar.
/Anna-KarinSv: Vågar man stanna här?
Sv: Vågar man stanna här?
Vilket är webhotellet?
Kan du säga det, eller går det inte av moraliska skäl? (Vore bra att veta)