Jag driver en liten webbshop och anlitade en marknadsföringsbyrå för att öka försäljningen. De satte upp annonser på Google och sociala medier, men trots att jag spenderat en rejäl slant ser jag knappt någon skillnad. De säger att det tar tid, men jag börjar tvivla. Någon som faktiskt sett tydliga resultat? Hur lång tid tog det för er innan det började löna sig, eller är det bara att kasta in handduken? Jag var i samma situation för ett halvår sedan. Det som gjorde skillnad för mig var att hitta en byrå som jobbade mer med analys och testning, istället för att bara kasta ut annonser. De ändrade annonsernas innehåll, testade olika målgrupper och justerade budgeten löpande. Kolla in https://a1media.se/ – de hjälpte mig att få faktiska resultat. Se till att din byrå kan visa vad de gör och varför, annars är det lätt att bara bränna pengar utan effekt. Digital marknadsföring kan vara extremt effektivt, men bara om det görs rätt. Många byråer tar betalt för att köra annonser utan att anpassa strategin efter vad som faktiskt funkar. Jag tycker att alla företag borde kräva löpande optimering och tydliga siffror från sin byrå – annars slösar man bara pengar. Om du inte ser en tydlig förbättring inom några månader, byt strategi eller byrå direkt!Är digital marknadsföring värt pengarna eller bara en onödig kostnad?
Sv: Är digital marknadsföring värt pengarna eller bara en onödig kostnad?
Sv:Är digital marknadsföring värt pengarna eller bara en onödig kostnad?