Jag har börjat fundera på att byta bil och kollade vad min nuvarande är värd. Blev lite chockad – trodde jag skulle få mer. Bilen är välskött, men kanske att miltalet ligger lite högt. Märker att värdet kan variera mycket beroende på var man kollar också. Någon som vet vad det egentligen är som påverkar andrahandsvärdet mest? Tänker på sånt man själv kan påverka, typ service, lack, däck osv. Det där med andrahandsvärde är klurigt, jag har märkt att även färgen på bilen kan spela in – tydligen gillar folk inte gröna bilar, haha. Men det som gjort störst skillnad för mig var komplett servicebok och att bilen var välstädad. När jag sålde senast var det en av de bilfirmor i skåne jag kontaktade som faktiskt gav bäst pris, mycket för att bilen hade dokumentation och inga varningslampor lyste. De förklarade också vad de tittar på, vilket hjälpte mycket. Jag har märkt att bilar som inte har varit rökta i, och som inte haft djur i sig, ofta är lättare att sälja. Min vän hade en likadan bil som jag men fick mycket mindre för sin bara för att det luktade rök i den. Sånt tänker många på direkt när de kliver in.Faktorer som påverkar bilens andrahandsvärde
Sv: Faktorer som påverkar bilens andrahandsvärde
Sv:Faktorer som påverkar bilens andrahandsvärde