Hej, hittade ingen direkt lösning via sökning så jag ställer en förmodligen enkel fråga: Kommer inte ihåg om det gav nåt bra svar, men... [CSS: Texten blir för bred] Ok tack! Vet du möjligen var jag skall applicera denna kod? Att göra radbrytning är kanske en bra idé för att hålla kvar layouten, men vad är det för data som lagras från formuläret? Om det är t.ex. en community då, som Lunarstorm? Lite svårt att hålla koll på användarna där... Det här går (och bör) utvecklas en hel del, men ja skjuter startskottet i alla fall. Det var just därför jag undrade vilken typ av data som skulle lagras... :-)Tvingad radbrytning
Hur tvingar man inlägg via forms från lustigkurrar (typ 500 cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc) som hämtas från db (<%= rs("bread") %>) att radbryta efter ett visst antal tecken, och inte som nu trycka ut tabeln och spränga layouten?Sv: Tvingad radbrytning
Sv: Tvingad radbrytning
Jag har denna som hämtar från db <%= rs("bread") %>.
Såg förresten att samma fel uppkommer i detta forum, exemplet du visade tryckte också ut layouten.
Häls hazeSv: Tvingad radbrytning
Är det inte bättre med en adminsida där du kan radera oseriösa inlägg från lustigkurrarna?Sv: Tvingad radbrytning
Sv: Tvingad radbrytning
<code>
<%
Dim sStringIn, sStringOut, iChars
' == Inkommande sträng som vi vill dela upp.
sStringIn = "Gurgel bluttan tjohoppla GgGAah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dadda"
' == Antal tecken vi tillåter på varje rad.
iChars = 30
' == Om sStringIn innehåller fler tecken än iChars
' == så loopar vi in radbrytningar.
If Len(sStringIn) > iChars Then
Do Until Len(sStringIn) <= iChars
' == Kasta in en radbrytning efter antalet tecken vi valt.
sStringOut = sStringOut & Left(sStringIn, iChars) & "<BR>"
' == Ta bort den första raden ur strängen sStringIn.
sStringIn = Right(sStringIn, (Len(sStringIn) - iChars))
Loop
' == Kasta in resterna som kan finnas i sStringIn.
sStringOut = sStringOut & sStringIn
Else
' == Om sStringIn har färre tecken än vad vi tillåter så behöver vi ju inte göra ngt...
sStringOut = sStringIn
End If
' == Pressentera resultatet.
Response.Write(sStringOut)
%>
</code>
Detta klipper rakt av efter valt antal tecken, inte så väldans bra kanske..
Man borde utveckla det till att ta hänsyn till orden.. något som letar reda på mellanslagen och bryter där i stället, är ni med?
Ja ja.. Nu har du en startplatta i alla fall.
Lycka till!Sv: Tvingad radbrytning