Hej För att få ut senaste bör din sql-sats se ut ungefär såhär: ...oj då plötsligt känner jag mig dum. Har hållt på med det här problemet i 1 och 1/2 dag nu. Ett jättetack!!!Lista databas
Jag har en räknare på min sida som räknar datum och antalet besök för varje ip-nummer. Jag får problem när jag öppnar databasen och vill läsa av datumet, föregående besök. Jag trodde det bara var att öppna databasen så står pekaren automatisk på första raden.
strSQL = "SELECT CounterDate AS Dates, CounterTime as Times FROM tblPageVisit"
Men den står bara på det datum då databasen skapades (tex om access är skapad 2004-04-02 så visas bara 2004-04-02 med ovanstående kod även om besök finns 2004-04-03 osv.), om jag däremot skriver
strSQL = "SELECT CounterDate AS Dates, CounterTime as Times FROM tblPageStat_def WHERE CounterDate =# " & Date() & "#"
...så listas dagens datum fram. Problem blir det när klockan går över 24:59 och ny dag. Första besöket blir ett felmedelande sida (den måste skriva dagens datum en gång i datbasen innan sidan kan visas). Vet någon hur jag kan lösa detta dilemma vore jag tacksam?
Vänligen
MichaelSv: Lista databas
<code>
strSQL = "SELECT CounterDate AS Dates, CounterTime as Times FROM tblPageVisit order by CounterDate desc"
</code>
dvs hämta ut i fallande ordning, det största först och sedan faller det nedåt
PS. Klockan blir aldrig 24:59 ;)Sv: Lista databas
//Micke