Har funderat mycket på energidrycker den senaste tiden. Jag tränar ganska regelbundet men känner mig ofta trött innan passen, så jag har börjat fundera på om en energidryck kan hjälpa. Samtidigt har jag hört blandade saker – vissa säger att de är fulla av socker och koffein som kan vara dåligt i längden. Någon här som har erfarenhet av att dricka dem regelbundet och kan säga om det verkligen gör någon skillnad i energi och fokus? Förstår precis hur du tänker. Många energidrycker är fyllda med onödigt socker, men det finns faktiskt bättre alternativ med naturliga ingredienser. Jag brukar köpa mina via https://www.tillskottsbolaget.se/sv/drycker/energidryck eftersom de har flera sorter utan socker men med bra vitaminer och aminosyror som stödjer både fokus och återhämtning. För mig har de gjort stor skillnad när jag tränar, särskilt när jag behöver extra energi utan att krascha senare. Det handlar mest om att välja rätt produkt, inte att undvika energidrycker helt. Har också märkt att återhämtningen blir svårare ju mer man tränar. Kanske är det dags att ta hjälp av något extra. Bra att det finns ställen där man kan läsa om populära produkter och höra vad andra tycker innan man bestämmer sig. Ska kolla in det.Energidrycker och hälsa – bra eller dåligt?
Sv: Energidrycker och hälsa – bra eller dåligt?
Sv:Energidrycker och hälsa – bra eller dåligt?