Jag har räknar ut sekunder mellan en starttid och en stoptid Vad använder du för databas? Du kanske skall kasta om dagens datum och starttid. Använd dig även av CDate för att försäkra dig om att datumet är korrekt formaterat, ex:Datediff problem
<code>sek = datediff("s",start_tid,dagensdatum)</code>
Problemet är att när jag skriver ut sql-satsen så är sekunderna konstiga. I det här exemplet borde ju sekunderna vara 5 sek.
Kod:
<code>INSERT INTO tm_tid(Start_call, Stop_call, aktivtid) VALUES('2005-09-27 18:55:43', '2005-09-27 18:55:48', -3337008943)</code>
Varför blir det ett minus tal? Sv: Datediff problem
I många, om inte alla, kan man räkna med datum och få fram differensen mellan dem i frågor, så du behöver inte ha ett speciellt fält för det...
Vad som blir fel kan jag inte säga, men testa skriva följande...
<code>sek = datediff("s", cdate(start_tid), cdate(dagensdatum))</code>Sv: Datediff problem
<code>
x = CDate(start_tid)
y = CDate(now())
</code>
Du kan även i sql-satsen istället för att skicka med datum skriva GetDate() så får du den aktuella tiden från sql-servern, är det access kan du skriva Now() i sql-satsen och således slippa skicka med det ena datumet.
Så en ren sql-sats kan också vara precis det du anger
<code>
insert into tabell (fält1, fält2, fält3) values(start_tid, now(), datediff("s", now(), start_tid))
</code>