Jag skrev denna frågan på en annan tråd med ungefär samma ämne, men då detta problemet tillkom senare verkar ingen se det. Därför postar jag det nu igen: Att texten inte hålls kvar i en <INPUT TYPE="file"> är såvitt jag vet inget fel. Det borde vara ett hyfsat stort säkerhetshål om jag som utvecklare kunde ändra på sökvägen vid en postback eller ett javascript innan en post så att jag pekar ut en helt annan fil än den du önskar ladda upp. Jonas, det går tyvärr inte att hålla kvar texten då du har type=file. Du får lösa det på annat sätt, kanske en iframe eller att ditt arbetsmoment ser annorlunda ut. Aj. Man kan inte sätta ut endast en textbox och en knapp, som man sedan länkar till att skicka upp en "Browse"-ruta? Alltså göra en egen type=file? Frågan är: Som sagt; gör din visa/dölj kod med javascript istället så slipper du sådana konstiga problem då allting körs på klienten. Inom samma sida (postback = ny sida för webbläsare) så kommer den ihåg innehålletProblem med file/runat-server
Jag har två radiobuttons som är i samma grupp. Dessa har jag AUTOPOSTBACK="true" på. Jag har också lagt kod i codebehind vid _CheckedChange på dessa båda. Den koden består av två VISIBLE-satser. En som visar en <ASP:Textbox /> och en som döljer <INPUT TYPE="file">, och tvärtom. Att visa och dölja fungerar bra. Problemet kommer när jag vill att <INPUT TYPE="file"> ska hålla kvar texten man skrev i den, så som textboxen gör. I textboxen kan man skriva "Hejhopp" och sedan dölja och visa den igen, och då är texten kvar. Om jag gör samma på min <INPUT TYPE="file"> så fungerar inte skriptet som kör AUTOPOSTBACK på radioknapparna längre, vilket jag tycker är skumt. Om jag däremot suddar ut allt jag skrev i <INPUT TYPE="file"> fungerar radioknapparna igen. Om jag trycker på "Bläddra" och väljer en fil, fungerar fortfarande radioknapparna, men texten hålls inte kvar.
Lite skumt problem, eller vad säger ni?
Om ni vill titta på den andra tråden, finns den här: [Motsvarande INPUT TYPE="file" i ASP.NET?]
EDIT: Se vad man kunde göra genom att skriva lite HTML-kod på rubriken! Låter det vara kvar så att Pelle får veta det. Väldigt talande vad jag har problem med, eller vad säger ni?Sv: Problem med file/runat-server
Sv: Problem med file/runat-server
Vill du att det ska att gräva på din hårddisk på vilken sida som helst?
Svaret är:
Jag skulle inte tro det, du vill nog inte att en hemsida får det hur som helst... Då är det antagligen så att det inte går (vilket det heller inte gör)Sv: Problem med file/runat-server