Hej! Eftersom det inte är besökaren utan webservern som besöker sidan blir det så... Det finns ju några sätt att skicka med informationen. Men jag funderar på varför du vill exekvera en sida på din egen webplats, låter som ganska dum design...? Jo, det är lite dum design men programmet är inte gjort för att klara av det jag nu vill göra så jag Kan man inte skicka med den ASP.NET_SessionId cookien som användaren har, kanske fungerar? Annars att logga in som användaren på nytt ifrån servern och där fånga upp cookies osv att skicka med. Kan du inte lägga funktionaliteten i en klass som du kan anropa från båda sidorna istället? Jo, Jag har det så på typ 10 av de grafer som jag vill generera men tänkte komma undan Exekvera aspx-sida ifrån codebehind och ta hand om resultatet i en Byte()
Skulle behöva köra en aspx-sida ifrån codebehind i en annan aspx-sida och ta hand om resultatet i en variabel.
har lyckats delvis genom att köra följande kod
<code>
Dim req As System.Net.HttpWebRequest = System.Net.WebRequest.Create(strURL)
Dim resp As System.Net.HttpWebResponse = req.GetResponse()
</code>
men sessionsinformationen följer inte med så jag kan inte få reda på vilken användare som kört
requesten.
någon som har någon idé om hur det bör göras?
//Tom OlssonSv: Exekvera aspx-sida ifrån codebehind och ta hand om resultatet i en Byte()
/JohanSv:Exekvera aspx-sida ifrån codebehind och ta hand om resultatet i en Byte()
tänkte lösa det på detta sättet.
Sidorna som jag vill köra skriver en bild till response-objectet som jag vill ta hand om.
//TomSv: Exekvera aspx-sida ifrån codebehind och ta hand om resultatet i en Byte()
Låter som sagt som en bökig lösning, går det verkligen inte att göra bättre design?Sv: Exekvera aspx-sida ifrån codebehind och ta hand om resultatet i en Byte()
/JohanSv:Exekvera aspx-sida ifrån codebehind och ta hand om resultatet i en Byte()
lite snabbt med de andra graferna.
Men jag får nog ändra på detta så att alla kan skapas ifrån klassen.