Har ett utredningsuppdrag som jag beskriver i [Traditionell ASP kombinerat med .Net?]. Jo det är bättre att skriva om det hela, xslt är inte helt optimalt i .net, var faktiskt betydligt snabbare i vb6 med msxml motorn.XSL i ASP.Net?
Handlar om en gammal ASP-app som pratar med en VB-komponent som returnerar data i form av XML, där har man valt att skapa all design m h a xsl-filer, ASP-filerna är m a o helt "rena" och är inte nedkluddade med HTML, javascript etc. Har aldrig jobbat så själv men jag ser ju fördelarna med det genom att ASP-filerna bara innehåller logik och xsl-filerna sköter all presentation.
Men eftersom ett möjligt utfall av min utredning blir att skriva om applikationen m h a .Net så undrar jag om det finns några finesser med att använda xsl-filer även i en framtida applikation, är det inte bättre att göra allting i ASP.Net, klassfiler, datasets osv, dvs bygga en "vanlig" ASP .Net-applikation där ju kod och presentation i princip är helt åtskilda?
/MagnusSv: XSL i ASP.Net?
men du sa något förut om att det var kort om tid (i den andra tråden) så jag skulle nog föreslå att du återanvänder xsl-erna men kör dem från asp.net istället , på såvis kan du ersätta dem vid senare tillfälle.
Ett sätt att göra det på är att du skapar en web usercontroll som tar xml och xslt som "inparametrar" och sedan spottar ut resultatet. borde gå rätt fort att ersätta asp sidorna på det viset.