Hej! Jag har en riktig knipa med mina hjul på lastbilen. Den ena sidan verkar ha slitet mycket mer än den andra, och jag börjar bli orolig att jag får problem med styrningen. Jag har kollat lufttrycket, men det verkar inte vara problemet. Känns som att varje gång jag kör ut på vägen är det som att jag balanserar på en knivsegg. Har du några tips på vad jag kan göra för att lösa det här innan det blir värre? Det där låter tufft! Jag har också varit i samma sits. Det första jag skulle rekommendera är att kolla hur du lastar bilen. Ofta kan ojämn lastning orsaka slitaget. Jag beställde mina däck från entreprenaddäck när jag hade liknande problem, och de hade verkligen bra däck anpassade för olika behov. Det kan vara en bra idé att se över sortimentet där, så kanske du hittar något som passar just din lastbil och din körstil bättre. Det är lätt att bli frustrerad när maskinerna inte fungerar som de ska. Men jag tycker att det är viktigt att ta ett steg tillbaka och tänka på underhållet. Har du kanske missat att serva lastbilen ordentligt? Regelbundet underhåll kan förhindra att problem som slitna däck blir allvarliga. Dessutom kan det vara bra att kontrollera hur du kör och lastar för att undvika snedslitage. Små förändringar kan göra stor skillnad i längden!Har du några tips på vad jag kan göra för att lösa det här innan det blir värre?
Sv: Har du några tips på vad jag kan göra för att lösa det här innan det blir vä
Sv: Har du några tips på vad jag kan göra för att lösa det här innan det blir vä