Går det att stänga av autoformateringen i html-koden på aspx-sidan. Verkar inte som om det skall gå att göra, tyvärr, hittade denna tråd på msforum: När jag växlar till designläge i VS ändras align attributet i tabellerna till "middle" om de är "center" Jösses! Det var inte lätt att hitta men man kan ställa in ALLT i VS. Löste det ditt prblem?? Troligtvis är det så. Jag borde inte ha lagt in min fråga i den här trådan utan jag borde ha startat en egen och postat den i VS forumet istället...visual studio.net HTML-formatering
Det är lite irreterande när man sitter och skapar designen i kod för när man förhandsgranskar flyttas alla taggar om..
Visst är det en bra funktion men det vore fint om man bara kunde stänga av den temorärt när man vill koda sidan manuellt.
/JimmySv: visual studio.net HTML-formatering
http://groups.google.com/groups?dq=&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=3b1b6f7b.0210271404.35ec9a03%40posting.google.com&prev=/groups%3Fdq%3D%26num%3D25%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26group%3Dmicrosoft.public.dotnet.framework.aspnet%26start%3D25Sv: visual studio.net HTML-formatering
Förstår ni vad jag menar? Om jag har en tabell som ser ut såhär:
<code><table><tr><td align="center"></td></tr></table></code>
och växlar mellan html och designläge har VS gjort om det till:
<code><table><tr><td align="middle"></td></tr></table></code>
Väldigt irriterande!
Om man sedan vill W3C validera sina sidor godkänds inte "Middle" utan det ska vara "center"..
Kan man lösa det här på något sätt?
/KalliSv: visual studio.net HTML-formatering
Under Tools/Options går du in under Text Editor och under mappen HTML/XML letar du upp "Format". Där kan du ställa in det du vill åt till höger.
//Mikael.NETSv: visual studio.net HTML-formatering
Så sätt LÖST på tråden!! Jag vill ha poäng!!
Jag vill ha en bok!!!!Sv: visual studio.net HTML-formatering
Löser detta problemet med att den ändrar "center" till "middle"?
Har inte detta enbart med att den försöker "snygga" till koden med indentering mm?
>men man kan ställa in ALLT i VS.
Jag kan inte påstå att man kan ställa in ALLT i VS, där finns mycket som saknas
Se även liknande problem i [Hur få ASP.NET sidor skapade i VS godkända av W3C?]Sv: visual studio.net HTML-formatering
Men även om min fråga kanske inte är löst är ju den ursprungliga frågan löst.
Antar att mitt problem med center -> middle har med den här raden att göra:
<meta name="vs_targetSchema" content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5">
/Kalli