Mitt moderkort har fallerat och jag har bytt. Detta innebar både nytt kort och ny CPU. Min fråga är hur jag gör för att komma år "Mina dokument" efter detta byte. Provade med en reparation på den gamla installationen men får bara blå skärm till svar. Har lite panik. Kan någom hjälpa? Borde det inte bara vara att starta upp datorn och köra vidare som vanligt? Fick du blåskärm redan innan du reparerade installationen? Testat att starta i felsäkert läge? Får du ut någon vettig information av blåskärmen? Provade att starta först utan framgång, varken normalt läge eller felsäkert läge. Fich rådeta att boota på installations cd och köra en reparation. HejKomma åt "Mina dokument" efter ominstallation.
Sv: Komma åt "Mina dokument" efter ominstallation.
Är det bara filerna du vill åt är det enklast att montera hårddisken i en annan dator eller boota från någon typ av boot-cd/diskett som kan läsa NTFS (om det är det du använder på disken).
/JohanSv:Komma åt "Mina dokument" efter ominstallation.
Har nu installerat systemet på en helt annan disk och monterat ursprungsdiaken som slav. Problemet med lösenordsskyddet kvarstår dock. Hela dokumentmappen, under "Document and settings", och allt däri är skyddat. Sv: Komma åt "Mina dokument" efter ominstallation.
Ett problem liknande ditt har varit uppe till diskussion här förut. Se [Ta över ägarskap på fil W2K server].
En lösning är alltså att ta över ägandet över hela slaven och därefter kopiera över filerna från slaven till mastern och så att säga 'börja om'.
En bra försäkring mot kommande krascher (jag har haft en sån jag med) är sen att ev. ha en extern hårddisk via USB där man via olika backupprogram 'speglar' dit innehållet i Mina dokument ex. innan man stänger av datorn för kvällen. Eller vad som passar en själv.
Hoppas det löser sig!
/ Per