När jag igår satt och använde mIRC så slutade höger musknapp att Hej. Hade inte läst det där men jag orkar inte hålla på sådär. kan vara virus det är samma som wildmouse <-- det är ett litet program som själv tar och installerar sig eller installerar med andra program.Virus?
fungera. Det funkade däremot perfekt när jag stängde av mIRC.
När jag började misstänkte virus så tog jag mig en titt i min brandväggs
debug-log, jag använder Sygate Personal Firewall.
Jag hittade det här:
03:09:48 DLL change detected, sn: 125, proc: 2316, app: C:\Program\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
03:09:48 Remove file check prompt session by sn change at: C:\Program\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
03:09:49 Remove file check prompt session by sn change at: C:\Program\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
03:09:49 Remove file check prompt session by sn change at: C:\Program\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
Och det är inte bara det där, utan en massa andra program som verkar ha ändrats.
Har viruskollat program-katalogen på D: (där mIRC ligger) med AVG AntiVirus.
Kollade både C: och D: med hjälp av http://housecall.trendmicro.com men
hittade inget. Jag förmodar virus, och vet inte vad jag ska göra.
Uppskattar alla tips som kan få min dator att må bra igen.
/HjortenSv: Virus?
Ta en titt på denna tråd (om du inte redan gjort det)
[Vem löser ett virusproblem]
//freddaSv: Virus?
Jag har för tillfället kompisar som får det viktigaste av mig.
Kommer att formatera burken och installera XP igen.
Och nu har jag faktiskt ett nyårslöfte;
Ta det jävligt lugnt med vad som laddas hem,
viruskolla varje sak. Starta om datorn en gång i veckan.
/HjortenSv: Virus?
Men den gör istället att den gör så att man inte kan ha kontrollen över musen och den kan göra så att höger kanpp inte fungerar.
men jag tror mer på att det är ett annat virus.
Du kan kolla i Lägg till/ta bort filer där kan du kolla om du ser wildmouse om inte så är det något annat.
Sättet att ta bort det är väl att försöka tabort det med antivirus program eller med ad-wear 5.83.