Hej har lite problem.. fick för några dagar sen mitt msdn konto och har nu försökt ladda ner Windows 7 under några dagar men utan framgång.. har kommit till 26% på nu 8 timmar(varav den har vart stilla på 26% dom senaste 2 timmarna) och jag har 100/10 fiber lina från tele2. ingen brandvägg eller liknande aktiverad och kollar jag på nätverkstrafik så ligger den på max 0,5% typ lite då och då i 2-3 sec max.. Du kan ju alltid ladda ner den från annan källa. Du har ju licens för den. Mjoo men vet inte vart.. liksom piratebay eller liknande vågar jag fan inte då man aldrig vet vad som finns på dom versionerna... stäng nerladdningen, starta den sedan igen och välj "Resume", då fortsätter den.. tills nästa gång du får göra likadant Funkar inte då den tror att den blivit klar.. så kommer bara upp en ruta om man vill ladda ner igen eller se mappen med den nerladdade filen typ.. Jag har precis samma problem. Jag har för mig att filen ska vara på 2.9gb men den säger sig vara klar redan med en fil på 500mb. Jag försökte även ladda hem 64-bitars versionen och verkar få hem hela filen (säker kan man inte vara men den är på 2,1gb) men när den ska packa upp så fastnar den på 89%. Jag är hemskt ledsen för att det går så dåligt. Tyvärr kan jag inte påverka detta heller då det ligger på en leverantör som Microsoft har hyrt in sig hos. Jag infomerar så fort det börjar lösa sig, och hoppas även att ni rapporterar löpande om ni börjar lyckas bättre.. Väntar fortfarande på att bli bonusmedlem så jag kan få ner det också. Som jag sett via wireshark så är det inte bara en fil som ska ner utan flera Hej, msdn-aa behöver hjälp att spåra problem. Se denna tråd... Igår så laddade jag ner Windows 7 via klienten och det funkade för mig, filen blev ungefär 2.1gb stor och 2.3 tror jag efter uppackningen.har även bränt den på skiva och installera så jag sitter med win7 nu.Nerladdning av Windows 7 via msdn...
använder mig av windows 7 RC 7100 vilket gör det änu viktigare att jag får den ner laddad så att jag slipper dom automatiska omstarterna som börjar om 2 dagar
Inte en blekaste om vart jag ska lägga tråden så om pelle själv eller någon annan moderator anser att den ligger fel så är det bara att flytta den till rätt ställe.Sv: Nerladdning av Windows 7 via msdn...
Sv:Nerladdning av Windows 7 via msdn...
Sv: Nerladdning av Windows 7 via msdn...
Sv:Nerladdning av Windows 7 via msdn...
Finns det något annat bra ställe att ladda hem ifrån? Nyckel fick man ju.Sv:Nerladdning av Windows 7 via msdn...
Är det nå strul med registreringen Pelle?Sv:Nerladdning av Windows 7 via msdn...
Som det ser ut nu så är det 1 på 2GB och 1 på 700MB.
Suttit o labbat lite så får se hur det funkar när jag dragit hem filerna på ett annat sätt än via nerladdningsklienten.
[Edit]
Tydligen så blir det nåt fel i nerladdningen av fil 1, har kört ner den på ett annat sätt än via klienten, sedan ersatte jag den filen som skapats av nerladdningsklienten o startade klienten igen, hade igång wireshark under tiden och såg då att den endast började ladda ner fil 2 som den la till i första filen.
Efter det så gick allt bra med uppackandet o jag har en isofil.
Fast frågan om den är ok är en annan fråga
ison är på 2.9GB o kollar jag på fulsidor på filen så är den också 2,9GB.
[Edit 2]
Drog hem den andra filen på annat sätt också o satte ihop de båda o döpte om den.
Nerladdningsklienten godkände den o packade upp den.
Isofilen är på samma storlek som den första. :)
Hur jag laddade hem dem via msdn utan nerladdningsklienten vet jag inte om det är tillåtet att skriva här på forumet. Säg till Pelle så berättar jag hur.Sv: Nerladdning av Windows 7 via msdn...
[Hjälp till med att rapportera fel på MSDN-AA]Sv:Nerladdning av Windows 7 via msdn...