Två gånger förra vecka har det omöjliga hänt (omöjligt var att ta i, det hände ju). När det gäller banker och andra system med känslig inforamtion förlitar man ju sig som tur är inte enbart på ett lösenord som skickats till en mailadress... <b>Är det så att dom låter andra ta över mailadresser efter en viss period</b>Hur gör ISP:er med mailadresser?
En person mailar mig och säger att dom uttryckligen inte vill ha nyhetsbrevet. Givetvis är det ju medlemmen som registrerat sin mailadress på pellesoft. I det senaste fallet hade en person reggat sig 2002 på pellesoft, inte varit inne på 2 år. Nu hade en kille som var 8 år fått denna mailadress av xxx@telia.se och fick således nyhetsbrevet.
Är det så att dom låter andra ta över mailadresser efter en viss period - då kan jag säga att vi kommer få problem allesammans. Här blir jag nästan lite orolig för andra.
Tänk bara ett nyhetsbrev som pellesoft där lösen står i klartext, tänk om det hade varit ett mail från exempelvis en bank eller liknande. Då skulle således den nya användaren av adressen ställa till ordentligt med skada. Eller är det bara jag som är "orolig"?
Jag väljer att lägga denna information i detta forum för att det faktiskt är något som handlar om PUL och inte minst personlig integritet som kan röjas på nätet. Sv: Hur gör ISP:er med mailadresser?
Förlitar man sig på enbart mail-adressen som identitet får man nog helt enkelt ta med i kalkylen att detta kan inträffa. Eller finns det något annat smart sätt som inte kräver någon speciell hårdvara tro?
/JohanSv: Hur gör ISP:er med mailadresser?
Det är ju upp till varje isp att avgöra...
/Johan