Börjar med formuläret Tjena (igen) Hej igen johan Tack för att du tar dig tid, nåväl jag förstår undran, dessa insert blir ett underlag för ett antal observationer beräknat ca 100.000 tom 350.000 observationer som köres senare i olika joinade frågor som slutar till en ouput,Ado sql VB ! är detta rätt tänkt eller är jag ute och cyklar som vanligt
Private Sub Form_Load()
IntADO ("\\Dator1\SII2\grundA.mdb;")
clearado
Modulen********************
Option Compare Database
Global con As ADODB.Connection
Global rst As ADODB.Recordset
'****************************
Public Sub IntADO(sokv As String)
Dim ska As String
Set con = New ADODB.Connection
Set rst = New ADODB.Recordset
con.ConnectionString = _
"Provider=Microsoft.jet.oledb.4.0;" & _
"Data Source=" & sokv & _
" Persist Security info=False"
'"Data Source=\\Dator1\SII2\grundA.mdb;" & _
con.Open ConnectionString
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1", "s", "Dagmonster.slow", "G_rund1alist.slow")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1", "v", "Dagmonster.vag", "G_rund1alist.vag")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1", "vo", "Dagmonster.vol", "G_rund1alist.vol")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1", "k", "Dagmonster.kof_", "G_rund1alist.kof_")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1", "p", "Dagmonster.plp_d", "G_rund1alist.plp_d")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1", "k2", "Dagmonster.kof_2", "G_rund1alist.kof_2")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1", "v2", "Dagmonster.vol_2", "G_rund1alist.vol_2")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1_1", "av", "Dagmonster.AVGL", "G_rund1alist.AVGL")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1_1", "BNF", "Dagmonster.B_N_TF", "G_rund1alist.B_N_TF")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1_1", "BF", "Dagmonster.B_TF", "G_rund1alist.B_TF")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1_1", "c", "Dagmonster.cla", "G_rund1alist.cla")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1_1", "fs", "Dagmonster.fst", "G_rund1alist.fst")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1_1", "h", "Dagmonster.hhl", "G_rund1alist.hhl")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1_1", "pl", "Dagmonster.plp", "G_rund1alist.plp")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1_1", "p5", "Dagmonster.plp5", "G_rund1alist.plp5")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1_1", "ra", "Dagmonster.RA", "G_rund1alist.RA")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1_1", "s2", "Dagmonster.slow_2", "G_rund1alist.slow_2")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1_1", "ntf", "Dagmonster.T_N_TF", "G_rund1alist.T_N_TF")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1_1", "tf", "Dagmonster.T_TF", "G_rund1alist.T_TF")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1_1", "v2", "Dagmonster.vag_2", "G_rund1alist.vag_2")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1_1", "vb", "Dagmonster.vag_3B", "G_rund1alist.vag_3B")
con.Execute infnyyyy_1("Dagmonster", "G_rund1alist", "in1_1", "vt", "Dagmonster.vag_3T", "G_rund1alist.vag_3T")
End Sub
Public Sub clearado()
Set rst = Nothing
Set con = Nothing
End Sub
Funktionen Som göres till Text !
Public Function infnyyyy_1(INTAB As String, INTAB1 As String, uttab As String, ioo As String, instrum As String, instrum1 As String)
infnyyyy_1 = ("insert into " & uttab & "(Symbolu,Datumu,Objekt,Datum,Gr)" & _
" Select distinct " & INTAB & ".objekt as symbolu," & INTAB & ".Datum as datumu," & INTAB1 & ".objekt as objekt," & INTAB1 & ".Datum as datum,""" & ioo & """ as GR" & _
" from " & INTAB & " inner join " & INTAB1 & " on (" & INTAB & ".sigsort=" & INTAB1 & ".sigsort) and (" & instrum & "=" & instrum1 & ")")
End Function
Finns det ett smartare och snabbare sätt ??
Jag Känner mig hiskligt osäker
Mvh Per HSv: Ado sql VB ! är detta rätt tänkt eller är jag ute och cyklar som vanligt
Måste du köra insert till nya tabeller ?
Kan du inte göra ungefär som tidigare - skapa frågor
I varje db kan du skapa frågor som motsvarar de skapade tabellerna (i urval) och använda de istället, namnen kan ju "återanvändas".
I stället för insert.. så kan ju CreateQueryDef vara en lösning. beror ju på hur datat ska hanteras sen...
Hängde du med ?
/Johan
Inte alltid så pedagogisk...Sv: Ado sql VB ! är detta rätt tänkt eller är jag ute och cyklar som vanligt
Det jag kanske hade som undran var att jag tycker mig ha läst att i Net , framwork alller eller var det i ado värden fans en annan möjhlighet.
Nåväl utan att fråga finns ingen chas att få ett svar. Om i så fall lite hur skulle det se ut, eller menar du det du svarade på tidigare
Mvh Per