Jag vill kommunicera mellan 2 program och jag såg en intressant idé som Roger skrev om i [Plugins till sitt egna program?]. Andreas Hillqvist, du har ingen lösning på det här problemet också? =) Ligger en DDE lösning i program biblioteket för att lösa just detta. MEn jag gillar inte den. Vill registrera ett com objekt(Så att det går att hämta med GetObject() funktionen). Men det är lite klurigt i VB. Har läst en artikel om det för länge sedan. Blir ingen snygg VB lösning. Får mecka med pekare osv. Det jag hade tänkt använda det till är helt enkel som i tråden jag hänvisade till, för att göra plugins till sitt program. Behöver du verkligen registrara programmet som ROT? <b>Behöver du verkligen registrara programmet som ROT?</b>Kommunikation mellan program
Dock uppstod problem direkt då jag inte har lyckats hitta hur man registrerar sitt program i ROT.
Nån som vet hur man gör?
ThomasSv: Kommunikation mellan program
Du löste mina andra gamla problem så bra, så tänkte att det kunde vara värt en extra förfrågan.
ThomasSv:Kommunikation mellan program
Då skulle man kunna göra en snyggare lösning.Sv:Kommunikation mellan program
Sv: Kommunikation mellan program
Hur skulle du ha gjort det?
ThomasSv:Kommunikation mellan program
Är väl bara att deklarera gränsnitt och köra COM.Sv: Kommunikation mellan program
Ingen aning. Utgick bara från det Roger skrev.
<b>Är väl bara att deklarera gränsnitt och köra COM.</b>
Deklarera gränssnitt och köra COM? Förklara gärna mer.
Thomas