Börjar bli i desperat behov av hjälp. Tjena Jo, jag har hittat några sp som ska lösa det, men dock inte fått det att funka. Kanske för stressad för att verkligen fatta. Tjena Pivottabeller
I följande inlägg, [Knepigt presentationsformat] så beskriver jag ett problem jag har.
Jag har provat lite olika exempel som finns på pivot tabeller men får lite problem. Dels så har jag problem att få ut resultaten som jag vill och det andra är att i de databaser där jag inte använder dbo utan en specifik användare så funkar det inte. Om t.ex. användaren heter paddel så har jag försökt att lägga in paddel.tabellnamn på alla ställen jag kan komma på i sp:n, samt att jag döper den till paddel.minsp. Funkar ändå inte.
Om det är någon som har tid och lust att hjälpa mig få fram det resultat jag efterfrågar i första inlägget så skulle jag verkligen uppskatta det för själv så räcker dygnets timmar inte till längre.
Om ni har F-skattesedel kan jag t.om. betala för jobbet om det känns som att det är tidskrävande. Inte så ofta man vill jobba gratis.
Det är dock ingen vidare budget på detta projektet.
Databasen är en SQL Server 2000. SQL-script för tabellerna kan jag plocka ut i så fall.Sv: Pivottabeller
Jag har löst liknande problem tidigare och det gjorde jag med en sp.. Om du mailar mig script för tabeller samt lite data så kan jag se om jag fixa till en sp som passar dig..
MickeSv: Pivottabeller
Samtidigt så får jag de inte att funka när inloggningen mot databasen skett med med en användare som inte är dbo.
Mailar över scripten. Vad har du för mail?Sv: Pivottabeller
Min mail är mikael.hansson@lank.se.. Vi kan prova att lösa sp:n först så får vi kolla upp användaren sen..
Micke