Jag har försökt med många koder men jag får inte koden att fungera med datum någon som har tips hur man kodar? Som tipset du fick i chatten: Hejsan det fungerar nu. Men nu har jag en stöd fråga till det. jo i sql satsen kan det blir If satser.sql med datum.
provat 10 tal men ingen fungrer med varadra osv. Någon som förstår vad som är fel?
Jag har provat med
set rst = con.execute("Update Tabell Set fält = fält + värde where id=" & id & and datum =#" date "#)
men ändra plats med " och # men inget hjälper lika så när jag ställer frågan.
vadför vill det inte funka för då?
det jag vill uppdatera är datum och tid och värdet om det inte är samma dag hur gör man det lättast då min skriva inte funkar och dom andra jag har provat.
Nä nu sk jag sova medans jag väntar svar :-)Sv: sql med datum.
<code>
con.execute("select * from Tabell where id =" & id & " and datum = #" & date & "#")
</code>
Du måste kolla stränghanteringen lite mer =)
Kolla även i designläge (i frågan väljer du "Visa SQL" tror jag menyvalet heter) i Access hur sqlsatserna ser ut så skall du nog enkelt komma vidareSv: sql med datum. (Följd fråga)
Hur gör man lättast för att uppfylla 1 bestämd värde om det 1:a är samt t.ex id nummret men datum stämmer inte är det så? Så updatera stämmer id och datum gör inget.
Men hur hanterar man det?
Får man köra 1 separata vilkor eller någon annat ide som man kan göra?Sv: sql med datum. (Följd fråga)
Id och Datum = Stämmer.
Och kan också bli.
Id stämemr men inte datum.
Id stämmer inte men datum stämmer.
Men nu tänkte jag mer på
Id stämmer men inte datum okej då ska vi lägga till data i databasen. (Uppdatera)
Men nu förstår jag inte hur jag ska veta att id stämmer och datum inte.
Då det blir et av dom stämmer men inte det andra.
Osv.Sv: sql med datum. (Följd fråga)
<code>
If Id = stämmer Begin
If Datum = stämmer Begin
'båda stämmer
End
Else Begin
' Id stämmer men inte datum
End
End
Else Begin
If Datum = stämmer Begin