<b>Att försöka visa posterna från loopen radvis i en label går inte</b> Tack Johan När du gör en ny sökning så får du tömma från det gamla resultatet först: Tack Jag skulle lagt den i början av "sök-koden", annars försvinner sökresultatet varje gång sidan laddas om, även om ingen ny sökning görs.Hur visar jag resultatet av en loop från en .cs fil
Hur presenterar jag resultatet av en loop från en .cs till .aspx sida.
Att försöka visa posterna från loopen radvis i en label går inte, endast första posten
visas.
Om jag vill skriva ut loopen i en tabellcell, hur gör man ? Att göra detta i ASP är hur enkelt som helst, men detta är forngrekiska.
//TorbjörnSv: Hur visar jag resultatet av en loop från en .cs fil
Jodå, du måste göra fel bara... Testa:
for (int i = 0; i < 10; i++)
{
MinLabel.Text += i.ToString() + "\n";
}
Har för mig att "\n" konverteras till radbrytning, annars får du byta till:
...ToString() + "<br>";
<b>Om jag vill skriva ut loopen i en tabellcell, hur gör man ?</b>
Ett sätt är att lägga en label i cellen och lägga informationen i labeln.
/JohanSv:Hur visar jag resultatet av en loop från en .cs fil
Jag missar ständigt det där (+) tecknet innan (=) tecknet. Koden i .cs filen är inte snygg men det funkar i testsyftet. Men posterna från föregående sökning stannar kvar på sidan vid ny sökning, det sker ingen refresh vid knapptryckning av det som visas på .aspx sidan, istället en addering.
Jag gjorde så här i .cs:
searchloop.InnerHtml += (fnamn + " " + enamn + "<br>" + adress + "<br>" + postnr + " " + ort + "<br>-------<br>");
default.aspx
<td id="searchloop" runat="server"> </td>
(Är nån fler än jag som får märkliga felmeddelanden i imail hela tiden här i forumet)
searchloop.InnerHtml = "";
<b>(Är nån fler än jag som får märkliga felmeddelanden i imail hela tiden här i forumet)</b>
Ja: [Irriterande felanmälningar]
/JohanSv:Hur visar jag resultatet av en loop från en .cs fil
där hade vi det också.
Lade den i Page_load i .cs så sker en refresh varje gång.
/Johan