In the red corner, weighing 250 pounds: Java 2 "The enterprise edition".... Om man vill läsa mer om vad Java folket skriker och skränar om så har Rickard Öberg skrivit lite om detta. .NET rookar J2EE hårt ... Java folket känner sig lite lura de av SUN just nu.. Därför de gnäller.. Men fakt är att en lösning som skall vara platformsoberonde _aldrig_ kan vara lika skalbara och pålitlig som en som är knuten till platformen ... Jag vet väldigt lite om .NET eftersom jag just nu inte är inne i en period där jag vill lära mig nya språk och liknande. Men om .Net nu liknar Java, finns det en plattform som heter .NET? > <b>Om det skulle vara så, finns plattformen för Linux, Unix, Mac osv.</b> >Kvaliteten och verkligt/praktiskt plattformsoberoende .. >> <b>Kvaliteten och verkligt/praktiskt plattformsoberoende ..</b>J2EE vs .Net
In the blue corner, weighing 240 pounds: The net with the dot: dotNet
En oberoende(?!?) rapport mellan J2ee och .Net, även om en rematch verkar vara på gång efter skrik och skrän från Java folket:
www.middleware-company.com/j2eedotnetbench
/Johan - bådeochareSv: J2EE vs .Net
PetStore report review av Rickard Öberg.
http://dreambean.com/petstore.htmlSv: J2EE vs .Net
java implementationen av PetStore är byugg för plattfoprmsoberonde, vilket ger den en mängd problem jämfört med .NET versionen ..
En annan sak att nämna är att JVM knappt blivit rörd de senaste åren och byggger mycket på gammal teknik, medans CLR är byggd på nya teorier och nytt forsknings material..
Ännu en sak är att Microsfot precis _höjde_ sin research budget med ungefär lika mycket som SUN's hela försäljningsbudget... Jag undrar vem som komemr kunan rota fram de bästa lösningarna ??
OCH i ärlighetens namn, vem är någonsin opartisk i ett religions krig?Sv: J2EE vs .Net
Om det skulle vara så, finns plattformen för Linux, Unix, Mac osv.
Om det inte skulle vara så, så tycker jag inte man kan jämföra Java med .NET. Hela idéen med Java är ju plattformsoberoende. Då kan man lika gärna jämföra Java med C++, och säga att C++ är mycket bättre, pga snabbhet o.d.
Men jag antar att det spricker någonstans i mitt resonemang pga kunskapsbrist i ämnet.
/JörgenSv: J2EE vs .Net
The Common Language Infrastructure (CLI) is the ECMA standard that describes the core of the .NET Framework world. The Shared Source CLI is a compressed archive of the source code to a working implementation of the ECMA CLI and the ECMA C# language specification.
This implementation builds and runs on Windows XP, the FreeBSD operating system, and Mac OS X 10.2. It is released under a shared source initiative. Please see the accompanying license.
The Shared Source CLI 1.0 Release
<URL:http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/002/097/msdncompositedoc.xml>
Om man kan säga att ECMA CLI och ECMA C# är .NET så rullar det idag på WinXP, FreeBSD och MacOSX. Kvaliteten och verkligt/praktiskt plattformsoberoende låter jag någon programerare med kunskap svara på!
<ironi>
Men vad fan, den bygger ju på källkod som kan läsas av alla och då är det ju per default oslagbart, enligt vissa!
</ironi>Sv: J2EE vs .Net
Ett praktiskt problem kan ju vara att man inte får använda den kommersiellt.
Ett annat exempel är Mono http://www.go-mono.com/.Sv: J2EE vs .Net
> <b>Ett praktiskt problem kan ju vara att man inte får använda den kommersiellt.</b>
Ajdå, så långt läste jag aldrig. Det låter korkat!