tja , Vet inte ifall detta är precis det du sökte efter men: "alltså , inte hur man hanterar mousewheel utan mittenknappen klick och flytta musen upp / ner för att scrolla..." Jag gissar på att det är programmet som sköter det. Det visar en ring i explorer. Och skrolar upp eller ned om muspekaren är över eller under ringen. <b>...behöver man verkligen ett api för det?</b> nu finns det en screenshot på eländet oxo..intellimouse
någon som vet om det fånns någe api för ms-intellimouse?
alltså , inte hur man hanterar mousewheel utan mittenknappen klick och flytta musen upp / ner för att scrolla...
finns det någe stöd för det alls???
eller får man sköta detta själv?
(intellimouse i word och ie fungerar ju olika så jag antar att man får göra något själv??)
//RogerSv: intellimouse
System.Windows.Forms.MouseButtons (enum)
"Specifies constants that define which mouse button was pressed.
This enumeration has a FlagsAttribute attribute that allows a bitwise combination of its member values.
[C#]
[Flags]
[Serializable]
[ComVisible(true)]
public enum MouseButtons
Remarks
This enumeration is used by many classes, including AxHost, Control, DataGrid, Form, RadioButton, Splitter, StatusBar, and UpDownBase.
Members:
Left - The left mouse button was pressed.
Middle - The middle mouse button was pressed.
None - No mouse button was pressed.
Right - The right mouse button was pressed.
XButton1 - The first XButton was pressed.
With Windows 2000, Microsoft is introducing support for the Microsoft IntelliMouse Explorer, which is a mouse with five buttons. The two new mouse buttons (XBUTTON1 and XBUTTON2) provide backward/forward navigation.
XButton2 - The second XButton was pressed.
With Windows 2000, Microsoft is introducing support for the Microsoft IntelliMouse Explorer, which is a mouse with five buttons. The two new mouse buttons (XBUTTON1 and XBUTTON2) provide backward/forward navigation.
Requirements
Namespace: System.Windows.Forms
Platforms: Windows 98, Windows NT 4.0, Windows Millennium Edition, Windows 2000, Windows XP Home Edition, Windows XP Professional, Windows .NET Server family
Assembly: System.Windows.Forms (in System.Windows.Forms.dll)"
------------------------------------------------------------------------------------------------
Exempel:
private void button1_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
string output = "You pressed mousebutton : ";
swtich(e.Buttons)
{
case System.Windows.Forms.MouseButtons.Left : output += "LEFT!";break;
case System.Windows.Forms.MouseButtons.Right : output += "RIGHT!";break;
case System.Windows.Forms.MouseButtons.Middle : output += "MIDDLE!";break;
case System.Windows.Forms.MouseButtons.Left : output += "LEFT!";break;
case System.Windows.Forms.MouseButtonsXButton1 : output += "XBUTTON1!";break;
case System.Windows.Forms.MouseButtonsXButton2 : output += "XBUTTON2!";break;
default : output += "unknown...";break;
}
MessageBox.Show(output);
}
Hoppas detta hjälpte lite iaf.Sv: intellimouse
nej , jag söker info om intellimouse , om det finns något api för att få fram den lilla runda bollen som gör musen till en pil (uppåt eller neråt)
alltså , om ni trycker ner mittenknappen i internet explorer och sedan flyttar musen upp/ner , exakt det vill jag göra...
just nu har jag gjort en egen implementation av det men jag tycker iaf att det borde finnas något api för intellimouse (?) , vore väll konstigt om alla apps måste göra sin egen implementering av det??
//RogerSv: intellimouse
Sv: intellimouse
nej bevisligen inte:
<b>just nu har jag gjort en egen implementation av det men jag tycker iaf att det borde finnas något api för intellimouse (?) , vore väll konstigt om alla apps måste göra sin egen implementering av det??</b>Sv: intellimouse
http://www.compona.com/WikiEngine/WikiPageViewer.ascx?ID=54
Intellimouse delen är nu en kontroll som man kan släppa på ett form eller i sin usercontroll för att får intellimouse support...
denna kommer finnas som gratis komponent hos oss snart (www.compona.com)
borde ju finnas fler än jag som behöver använda det...
//Roger