Tjenare. Hej! Nepp. Det har jag inte. Kopieras det över till en tabell då om man använder de? Problemet kanske är att jag ska ha datan från excel-databasen i flera olika tabeller i SQL-databasen. Du har inte funderat på att helt enkelt göra om din applikation, så den funkar mot SQL Server enbart? Jag kan inte göra de för det är ett företag som använder den och jag gör bara modifikationer på den. Därför måste jag ha macro för att fixa de. Företaget ska köra parallelt fram till nyår då de ska gå över helt på SQL men de ville ha kvar den gamla databasen fast i en SQL-databas. Såg att jag inte kunde använda de där import-verktyget eftersom databsen i excel är felbyggd så den saknar riktiga kolumner.Excel: Kopiera data från Excel till en SQL Server-databas
Jag skulle vilja kopiera data från mitt Excel-dokument till en SQL-databas.
Jag har haft en databas i excel förut och nu vill jag kopiera över den till en SQL-databas.
Jag har aldrig jobbat med macron men jag vet att jag måste använda de här för jag ska vidareutveckla så att det kör dubbelt. Att när man sparar så sparas det båda till Excel-databasen och SQL-databasen. Så det är ingen engångsföreteelse.
Tack på förhand!
MVH
Adam SolanderSv: Excel: Kopiera data från Excel till en SQL Server-databas
MS SQL-server har ett makalöst bra export/import-program. Har du kikat på det?
Mvh, JanneSv:Excel: Kopiera data från Excel till en SQL Server-databas
Sen måste jag ändå ha macro för att datan sparas i excel-databasen med macro och jag måste lägga till att den sparas i SQL-databasen också.Sv: Excel: Kopiera data från Excel till en SQL Server-databas
Det verkar som den vuxit ur sin befintliga miljö.
/mickeSv:Excel: Kopiera data från Excel till en SQL Server-databas