Hej! Klart att det går, jag frågar bara varför krångla till det med att kopiera till Word? Det går utmärkt att göra rapporten direkt i Excel. Det går att länka översättningen från ett annat område, så blir det på rätt språk direkt. Det går iofs att skapa koppling mellan Excel och Word också. Hej!Hjälp om det går
jag jobbar på ett företag där man klipper ut tabeller från excel och kopierar in dem i word inför kvartalsrapportering. Dessa tabeller ska sen översättas till engelska. Det innebär att man klipper och klistrar från tidigare översatt tabell. Tart tid och är tråkigt. Borde gå att automatisera eftersom terminologin är den samma. Någon som vet om det går och var jag kan få hjälp? Sv: Hjälp om det går
Det är lite svårt att svara i klartext när jag inte vet vad du vill åstadkomma.
Mvh. RoffeSv:Hjälp om det går
Anledningen att det flyttas till word är att det skapas en massa tabeller och inte alla används vid rapporteringen. Dessutom lägger man ju text före samt vid vissa tabeller Noter. Jag förstår att textmassan den måste man översätta manuellt och ha koll på men de ekonomiska termerna där finns det ju en översättning för varje. Har funderat hur man kan selektera vilka tabeller man vill ha med och sen få dessa på både engelska och svenska i 2 olika dokument. Det andra alternativet är att översättningen sker i excel och så klipper man ut tabellerna x 2 vilket borde gå snabbare än att sitta och klippa och klistra.