Har en tilläggsmodul till VB6 som heter TrueOLE DBGrid7 Control, när man använder denna i VB6 finns det en massa val möjligheter och man kan få checkboxar i listan osv. Kolla under övriga egenskaper. Där dyker det upp i access i alla fall. I MS Access fungerade det. Allt följer med, men jag får det inte med det till Excel VBA. Ja, det har jag. Nu Fungerar det jag hittade det under Custom properties, jag finkammade properties för 10 gången, och tittade även på about och sen också då custom och där fanns alla alternativ!Alla funktioner följer inte med VB6 - VBA
När jag lägger till komponenten i VBA försvinner dessa val, och jag har bara vanliga properties att ändra på.
Ska det vara så eller gör jag ngt fel. Filen som användes både av VB6 och VBA heter todg7.ocx
Om inte detta går så är vad jag vill göra att visa data från en sql databas och kunna markera en rad med en kryssruta eller dyl. så man ser vilka poster man valt för bearbetning. Tacksam för tips.
// AndersSv: Alla funktioner följer inte med VB6 - VBA
Sv: Alla funktioner följer inte med VB6 - VBA
Skumt, förmodligen skit bakom knapparna, men jag får inte igång det.
Funktionen jag söker är till att göra följande.
Jag ska visa data från en SQL databas i antingen ett datagrid, eller i något annat. Vad jag vill kunna göra är att markera de rader jag vill bearbeta utan att behöva hålla inne ctrl knappen. Klickar man i raden skall den markeras till man avmarkerar den själv. Gärna med chkboxar om möjligt, inte helt nödvändigt, bara den raden är markerad tills man avmarkerar den.
// Andres