Tjena, Har ingen aning om e-bay men håll er borta från följande site. De snodde 1700$ av mig (MSDN universal uppgradering) :Mjukvara på e-bay & andra ställen
Att mjukvara kan kosta som tusan är väl inte någon större hemlighet för besökarna på Pellesoft. Även om jag kan förstå prissättningen på många produkter (med tanke på utvecklingskostnader och till den klientel som den är ämnad för) så utesluter det inte att det finns folk (där ibland mig själv) som gärna skulle vilja få möjlighet att använda dessa utan att behöva använda piratversioner. Därför har jag fått för mig att undersöka billig mjukvara på internet och tänkte ta lite hjälp av er. Ett par av de program / licenser som jag är intresserad av är
* Microsoft MSDN Universal Subscription
* Adobe Creative Suite 2
Tittar man på t.ex E-bay så finns det många som säljer licenser till bra pris där (kanske finns det ännu bättre?). Självklart har man på känn att många av dem är oseriösa och man riskerar att inte få något (jag känner inte till processen för betalning med e-bay, dvs. hurvida den lämnar någon extra trygghet hos köparen), men samtidigt vet jag att det finns seriösa erbjudanden med.
T.ex vet jag att det finns minst en person på pellesoft som inhandlar MSDN Universal via e-bay med bra resultat. Vad har ni för erfarenheter av mjukvaruinköp via sidor som t.ex e-bay och har ni några andra tips på hur man kan komma åt gobitarna till bra priser. Piratkopior är helt ointressant, så inga inlägg eller imail om dc, torrents eller ftp. Vill få tillgång till licenser (om möjligt) utan att behöva ta ut ett banklån :-)Sv: Mjukvara på e-bay & andra ställen
www.developeroutlet.com
Mer info :
[Varning för www.developeroutlet.com!]