Efter som jag inte är säker på att alla som läser Vbnybörjare så drar jag det här också Då postar jag väl svaret här med, orginaltråden är här: [Den intelligenta lusen !] Närmaste vägen mellan två(2) punkter är som alltid <b>En rak linje</b> Hmm som jag gissade men visste faktist inte hur långt det är imellan exakt :D <b>Närmaste vägen mellan två(2) punkter är som alltid <b>En rak linje</b>Listiga lusen
Kan säkert göra en VBanimation på problemmet. (Geometri)
<b>På en träkloss som har måtten 20 lång gavelytorna är 10 x 10 sitter det en lus.
Lusen sitter mitt på en av gavelytorna i mitten 1 enhet ner.
Han skall förflytta sig till andra sidans gavelyta som ligger i mitten 1 enhet upp.
Dvs från översida till undersida. 1 enhet.
Frågan till dig vilken är den närmaste vägen och hur lång är den ?
Obs han borrar sig inte genom han förflyttar sig på utsidan.(Storcirkelnavigering)</b>
En snygg Vb animation skulle sitta som en "smäck"
Programarkivet:Den listiga lusenSv: Listiga lusen
29.73 får jag det till... Titta på min "utvecklade" bild av klossen: http://filer.datavaxt.nu/johand/lus.gif
/JohanSv: Listiga lusen
Detta är en universal sanning,gäller även i det "krökta rummet" (Einstein)
Tex. När man skulle flytta Eriksdalsvarvet i Göteborg till Uddevalla.
Man kan inte flytta ett varv,då kommer man tillbaka till samma plats som man startade.Sv:Listiga lusen
Sv:Listiga lusen
Detta är en universal sanning,gäller även i det "krökta rummet" (Einstein)</b>
Hur definieras "en rak linje" i ett krökt rum? Använd inte den termen. Man brukar i stället kalla en sådan kurva för en geodet.