Skulle Vi inte kunna bomba AB med argument för deras urkassa hemsida. Flaschar och annat bullskit. Jag skall till aftonbladet på fredag morgon i ett förvaltningsmöte med deras it-avdelning. Jag tar med mig frågan till dom. Braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Det har inte med bandbredden att göra. SvenPon: Ställer grundfrågan till dig Pelle. <b>Jag skall till aftonbladet på fredag morgon i ett förvaltningsmöte med deras it-avdelning.</b> <b>Är det fler som upplever samma problem? Vilken bandbredd sitter ni då på?</b> Guld att jag får medhåll. Finns det någon !? Rubrikerern AB är jätteintressanta. Va fan ska ni överhuvudtaget in på Aftonbladets jävla skitsida och göra???? Håller helt med, inga läsvärda nyheter där. Tom, kvällsblaskor skriver aldrig något vettigt. En massa skvaller, vilket lockar folk, är vad de åstadkommer. ;) Jag får upp en ruta där det står att både flash och wmp/quicktime saknas, + att nåt annat saknas men det skriver dom inte vad det är för något. Kasst var det ja. Tror iofs att mediaservern som AB använder är flitigt besökt och att det kan vara därför strömmarna cachas. Nu är jag inte in på AB så mycket (kollar mest bara deras RSS-flöden) men de gånger jag har kollat på webbtv:n så tror jag att de flesta har måsta cachas... kan inte påminna mig om någon som inte har cachats. Jag sitter på 20MBit fiber mot internet (uppmätt nedstöms mellan 18-36MBit mot Sundsvall) men det är ju klart... det är ju lite längre till Sthlm... Problemet är nog inte att den chachas först utan att den måste cacha om en gång i minuten. Då blir det väldigt irriterande. Youtube har inte dom här problemen och den har mer besök än AB. Förvisso har dom säkert mer kapacitet också, men det krånglade inte speciellt mycket före Google-tiden heller. De är medvetna om problemet och håller på att bygga om detta till flash meddelas det från deras dataavdelning..Bomba Aftonbladet med argument !
Nu vet jag inte hur Er dator funkar men jag får ofta "killa" Firefox efter att jag klickat på en artikel hos AB.
Deras Videovisning är så djä... dålig så dom borde skämmas att överhuvudtaget ha den igång.
Har någon lyckats se ett helt videoklipp hos dom utan massvisa avbrott och strul ?
Det märkliga är att inledande reklamsnutt funkar Ok,men så fort innehållet i videon kör igång
så blir det avbrott och och helt oanvändbara bilder och ljud susar förbi.
Det sämsta i hela cybervärlden jag sett.
YouTube mfl funkar klockrent.
Populäraste Web TV står det. Det är det sämsta jag råkat på i Cybervärlden.
Hoppas dom fått konstruktionen billigt. Djä... amatörer som gjort denna konstruktion.
Varför i helv... skall dom fylla på med övriga sk.Webb TV .Har jag valt denna Video så är jag inte
intresserad av dom övriga. Är jag det så väljer jag den. !Sv: Bomba Aftonbladet med argument !
Ps. Är det fler som upplever samma problem? Vilken bandbredd sitter ni då på?Sv:Bomba Aftonbladet med argument !
2 Mhz här.
Lyckas du själv Pelle att kolla en Webb Tv snutt ? utan störning ?Sv: Bomba Aftonbladet med argument !
Installera NoScript och AdBlock från https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/. Då får du för det första bor all jobbig reklam, och för det andra får du välja vilka sidor som får köra javascript och inte. Då har du lite större möjlighet att få den att lugna ner sig.Sv:Bomba Aftonbladet med argument !
Lyckas du se AB Webb TV utan problem ???Sv: Bomba Aftonbladet med argument !
Braaaaaaaaaaa Pelle du har mycket stöd /power bakom dig.
Var cool och bara nicka. Sen berättar du för dom hur det funkar. Jag vet att du vet det, !
Spark i röven från Sven och oss all som känt dig genom Forum. Braaaaaaaaaaaaaa jobbat Pelle.Sv:Bomba Aftonbladet med argument !
Frågan har varit uppe tidigare och det verkar som att fler har haft problem, inkl mig: [Aftonbladet Webb TV]
Det är helt garanterat inte ett bandbreddsproblem (hos användaren i alla fall). Jag har 20/3-uppkoppling och som även Sven säger så fungerar andra sidor perfekt. Det är bara hos Aftonbladet som det blir problem. Och jag har aldrig lyckats se ett enda inslag utan att det blivit avbrutet för buffring.
/ThomasSv: Bomba Aftonbladet med argument !
det är kanske inte bara är jag ! som ser !Sv:Bomba Aftonbladet med argument !
Som sett ett störningsfritt inslag från AB Webb Tv.
det är så djä.. dåligt så det borde skickas till historiens komiker hörna.
Jag ställer frågan en gång till !!!
Har någon lyckats att se ett Webb TV inslag som presenteras i AB utan störning.
Har Ni någonsin lyckats att se vad det egentligen handlade om. ?
Tacksam för svarSv: Bomba Aftonbladet med argument !
Man kollar och tror att man har en dålig Dator !
Icke det är Ert djä... bullshit det är fel på !.
Min kära dator fixar det mesta och Ert "bull" skall Ni titta över.
Nyfikna SvenSv:Bomba Aftonbladet med argument !
God Jul förresten!Sv: Bomba Aftonbladet med argument !
God Jul på er från mig också!Sv: Bomba Aftonbladet med argument !
Och nej, jag läser aldrig AB, men om någon har den öppen så blir man ju tillfälligt intresserad att titta vad de blåst upp för nyheter för stunden, och vad det är för skandalbilder de satt upp.
Sidan ser alldeles för mycket ut som en skvallertidning och allt innehåll försvinner i mängden reklam som förföljer besökaren. Borde inte AB förstå att det inte är smart att döda besökarens webbläsare? Hur ska man kunna läsa nyheterna om man inte ens kan surfa in på sidan? ;)Sv: Bomba Aftonbladet med argument !
Ubuntu med firefox här.
Har allt instllerat och klart, youtube funkar fint.
Men jag går aldrig in på aftonbladet ändå.Sv: Bomba Aftonbladet med argument !
Sv:Bomba Aftonbladet med argument !
/ThomasSv: Bomba Aftonbladet med argument !