Här kan ni rapportera in fel som ni hittar så skall jag försöka lösa dessa i den takt de kommer. Jag kommer även ta bort dom fel som rapporteras när dom är lösta i denna tråd så vi ser vad som verkligen är fel. ALLT skall rapporteras som verkar konstigt. Fixa gärna automatiska radbrytningar i code taggarna så sidan inte blir så bred som här: [133165] Vet inte om det har blivit rapporterat redan... men läser man en tråd i forumet så är inte markeringen på "Forum" vit längre. På varje inlägg i faktarutan uppe till höger där det står hur många som läst inlägget. Just nu så räknas alla läsningar, inte unikt per person. Kanske inte skall klassas som ett rent fel utan snarare en miss, men när någon skriver ett svar i en tråd och agenten informerar om detta så kan det bli fel rubrik som visas. Detta inträffar när ursprungspostaren skriver A som rubrik på sitt inlägg och någonstans bland svaren i tråden så bestämmer sig en person att byta rubrik till B. Har upptäckt en liten bugg i community-delen, När man väljer Arbetslös i droppdownlistan under presentationsinställningarna så står det Studerar efter att man har sparat uppdateringen. Har problem med att sätta inlägg som löst i FF 1.0 När man lagt in ett inlägg i forum så kan man efteråt gå in och ändra sitt eget. Varför inte kunna radera sitt egna inlägg. Man kan ju ha skivit helt galet, eller gjort en dublett. Kanske man tycker att man redan kommit på svaret i frågan och vill ta bort det igen. Under vilken kategori forumen är lagda verkar vara inkonsekvent. Till exempel, på forum-sidan (efter att man klickat på "Forum" i vänstra menyn) så ligger "Windows 2003 IIS" under "mjukvara/server", men när man skapar ett nytt inlägg så ligger det under "mjukvara/klient". Jag hittar inte knappen där man kan klicka och sätta alla inlägg som lästa. Den skulle vara bra att hitta, då man kunde "nollställa" sig om man varit inaktiv ett tag och inte vill klicka på alla inlägg ett och ett... Jag får känslan av att code c# taggen inte klarar av vissa konstruktioner typ code java klarar inte av dom nya syntax reglerna i java 5.0 (1.5) <b>Problem</b> På sidan http://www.pellesoft.se/area/articles/page.aspx?id=24 verkar det som en felaktig adress till eller borttagn bild är boven. Varför har inte mitt rapporterade problem fixats än? Vad har hänt med C# forumet? Det finns under ".net". http://www.pellesoft.se/communicate/forum/default.aspx?lstforums=44 Man borde väl inte få ett email när man postar ett svar på sitt eget inlägg? [i] markeringen i forumet fungerar inte, alltså den som visar vad som är nytt sedan senaste inloggningen. Den visar det som är postat efter den aktuella inloggningen Titta på det tredje inlägget i denna tråd ([Pellesoft''s meny]), det andra kodfältet. Av någon anledning så läggs det till extra kod på < ul > taggarna.Rapporterade fel på www.pellesoft.se
Jag ber er även ange filnamn / sökväg. Vad som skulle hända eller förväntades hända men inte gjorde det så får jag mycket lättare att arbeta med felsökningen.
För er som har Internet explorer och ser gråmarkerade (disablade alternativ) så betyder det att dessa sektioner eller funktioner inte är klara än, förutom forumet och några andra ställen där ni adderar - för de blir aktiverade när allt är rätt ifyllt.
Tack för er hjälp och tålamod.
Aktuella fel, ej åtgärdade:
<ul>
<li> Agentens specifika egenskaper tar inte när man exempelvis väljer bort något
<li> Expandering av kod funkar inte i Mozilla 1.7b eller Mozilla Firefox 0.8.
<li> Funktionen bokmärke saknas
<li> Om man svarar på inlägg och sessionen är död får man fel fast postningen går igenom.
<li> Visningen vid bevakad/info när man skapar trådar visas inte
<li> Kolumnen "Svar" är vänsterjusterad i "öppna trådar" delen i forumet men mittenjusterad på övriga delar
<li>När man svarar på ett inlägg i forumet så kommer texten "Rubrik" i svarsmeddelandet (när man skriver) att indenteras mer och mer beroende på hur långt in i tråden man svarar. Det kan stå t.ex "Sv: Min Fråga" på ett svar djupt in i tråden medans om man svara direkt på utsprungsinlägget så blir det "Sv: Min Fråga".
<li>"Obesvarade" funkar inte.
http://www.pellesoft.se/communicate/forum/default.aspx?lstforums=100
<li>Sv: Rapporterade fel på www.pellesoft.se
<b>Pelle svarar:</b> Den är lite klurig då jag använder en komponent jag inte skrivit, men skall försöka få till det . Tills dess är det tacksamt om man själv trycker enter och bryter en för bred rad när man postar.Sv: Rapporterade fel på www.pellesoft.se
ThomasSv: Rapporterade fel på www.pellesoft.se
Eftersom det står antal personer så kanske den är tänkt att vara unik per person och inte per läsning? En petitess bara, men jag upptäckte det då jag själv läser inläggen ibland mer än en gång. Även fast det inte kommit några nya inlägg däremellan.Sv: Rapporterade fel på www.pellesoft.se
Svarar man nu under den gren i tråden som har rubrik B så kommer den rubriken att synas i agenten och inte orginalrubriken. Detta gör att det är i princip omöjligt att hitta tillbaka till den tråden om man inte hinner/väljer att kicka på länken i agenten när den visas.
Ett konkret exempel på detta är [Jordens omkrets 40 000 000 m] där orginalrubriken är "Jordens omkrets 40 000 000 m" men en bit in bytades den till "Sv: Horisonten". Beroende på var i tråden man väljer att lägga in ett svar så kan det då dyka upp två olika rubriker i agenten.Sv: Rapporterade fel på www.pellesoft.se
När man väljer Studerar ur dropdownlistan så står det Arbetar inte på presentationssidan efter att man har uppdaterat.Sv: Rapporterade fel på www.pellesoft.se
Det har fungerat en gång, men sist så bara laddar sidan om utan att sättas som löst, fick ta IE för att få det på rätt statusSv: Rapporterade fel på www.pellesoft.se
Sv: Rapporterade fel på www.pellesoft.se
För övrigt så tycker jag att många frågor hamnar på fel ställe. Om det beror på dålig kunskap hos frågeställaren, eller om det är svårt att hitta rätt forum är dock svårt att säga.Sv: Rapporterade fel på www.pellesoft.se
Kommer jag hitta den snart?
/mickeSv: Rapporterade fel på www.pellesoft.se
private Item head = new Item(null); // Skapa ett huvud för den dubbellänkade cirkulära listan.
tex enum är ett reserverat ord nu:
public enum svar {ja, nej, kanske}
Om man är inne i en tråd och för muspekaren över en inläggsrubrik blir denna understruken, trots att det inte är någon länk. Gäller Mozilla/Firefox.
<b>Orsak</b>
Rubriken är ett "ankare": <a name='...'>...Rubrik...</a>
I stilmallen är satt att alla a-element skall vara understrukna när man för muspekaren över dem:
A:hover {
text-decoration: underline;
color: #3333cc;
}
<b>Lösning</b>
Det är bara länkar som skall vara understrukna, inte alla a-element:
A:link:hover {
text-decoration: underline;
color: #3333cc;
}
Pelle Svarar: För att detta är en komponent som jag inte skrivit och måste förlita mig på att Compona kan fixa detta. Han har i veckans nöt bett om hjälp för att få rätsida på detta.Sv: Rapporterade fel på www.pellesoft.se
Det finns inte i listan längre.Sv: Rapporterade fel på www.pellesoft.se
ThomasSv: Rapporterade fel på www.pellesoft.se
(alltså det som är postatunder min session).
När man skriver ett inlägg och sessionen dör (inte enbart vid timeout, utan även vid omstart av applikationen...) misslyckas postningen, man kommer till sidan där man frågas om det är första besöket på ps. Inlägget man skrev är borta, det går inte backa tillbaka till sidan, oerhört irriterande! Jag kör utan autoinloggning om det kan ha betydelse.
/JohanSv: Rapporterade fel på www.pellesoft.se