Vilket program språk skall man använda när man gör program till Lotus Notes? Hej, Lotus har om jag inte minns fel sin egna server och databas och där kan man ansluta via deras provider och idag kanske dom har oledb, men då jag provade var det odbc. Så om du använder webben kan du använda asp eller php. Är det programvaror spelar det inte heller någon roll vad du använder. Tjenare! Jag tror du kan utföra det där inne i Notes faktiskt. Ta och plöj en programmeringsmanual just för Notes och se om du inte har svaret redan där. Det ska jag prova!Vilket program språk skall man använda när man gör program till Lotus Notes?
Jag vet att detta inlägg inte ligger där det ska, men viste inte riktigt var jag skulle göra av det efter som man inte kan se sådan info när man söker på forumet :)
Mvh FreddeSv: Vilket program språk skall man använda när man gör program till Lotus Notes?
Sen har ju lotus massa egna funktioner och rutiner för att göra egna sidor om jag inte minns fel- så svaret på din fråga är nog lättare att svara på om du säger vad du skall göra - så vi kan hitta en infallsvinkel på hur man angriper problemet.Sv:Vilket program språk skall man använda när man gör program till Lotus Notes?
Tack för ditt svar!
Jag ska skriva ett litet "program" där jag skall kunna skicka beställningar mellan olika användare, och hanterings funktioner till dessa beställningar. Det skall altså vara ett litet program som ska kunna läggas in i Lotus!? Det lär finnas ett programerings språk som kallas något i stil med Visiou!? Ingen aning om hur det stavas, därför kan jag inte söka efter det.
Mvh FreddeSv: Vilket program språk skall man använda när man gör program till Lotus Notes?
Sv:Vilket program språk skall man använda när man gör program till Lotus Notes?
Ibland gör man saker o ting svårare än dom är :)
Tack!