Har ett exel dokument på ca 2000 rader och skulle vilja ha en (.) i varje tom cell. Metod0 Helt klart den att rekomendera.... en enrads lösning.... Tackar Tackar Henrik :)sätta punkt(.) i tomma celler
Har 9 kolummer och alla cellerna är inte ifyllda så när jag skall konvertera detta dokument till access så stannar konverteringen vid första tomma cell. Finns det något Macro eller dyligt som kan fixa detta? tacksam för svar.Sv: sätta punkt(.) i tomma celler
Metod 1 utgår från att du markerat de område du vill jobba på
Metod2 utgår från att du vet antal rader & kolumner.. kan ju ändras så att den frågar med en prompt
Metod3 jobbar mot UsedRange vilket avser det område som används på bladet....
Ja finns ju massor av sätt att lösa på...
Sub R() 'Metod0
Selection.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Value = ":"
End Sub
Sub Q() 'Metod1
For Each c In Selection.Cells
If c.Value = "" Then c.Value = "."
Next c
End Sub
Sub W() 'Metod2
For i = 1 To 9 Step 1 'Antal kolumner
For j = 1 To 2000 Step 1 'Antal rader
If Cells(j, i).Value = "" Then Cells(j, i).Value = "."
Next j
Next i
End Sub
Sub E() 'Metod3
For Each c In ActiveSheet.UsedRange.Cells
If c.Value = "" Then c.Value = "."
Next
End Sub
Nä nu räcker orkar inte fler... :-)
// Wendel
Sv:sätta punkt(.) i tomma celler
Den översta Metoden funkade kanon bra
Trevlig fortsättning på dagen
//Jocke