Hallå! Kan du specificera dig lite med vad du menar med att du vill använda din activex-komponent ihop med visual studio 2003..? Ok. Så här ligger det till: Vilka applikationer handlar det om? Exempelvis office-paketet kan öppna "direkt" från en http-server över webdav för att läsa/skriva. Kan även tänka mig att köpa en komponent om det skulle finnas någon som löste detta åt mig. Jag undrar om inte alla de där programmen kan köras över webdav. Jag tycker att det är värt att kolla i vilket fall. Fördelen är att du inte behöver skriva någon komponent, möjligtvis att du måste skriva några rader asp.net-kod eller liknande, samt konfigurera iis lite.Grunder i ActiveX
Är det någon som sitter inne på lite tips gällande ActiveX. Jag skulle behöva komma igång och börja utveckla ActiveX komponenter men vet inte riktigt var jag ska starta. Har googlat men känns som att det är väldigt svårt att hitta bra information. Tar gärna emot tips på länkar och böcker för att komma igång.
Jag behöver använda ActiveX komponenten ihop med Visual Studio 2003 där jag utvecklar i C#.Sv: Grunder i ActiveX
Sv:Grunder i ActiveX
Det jag skulle vilja lösa är att man på en webbplats kan klicka på en länk till ett dokument. Man ska då få upp valet om man vill "spara som..." eller "Läsa/redigera" det. Om man väljer att läsa/redigera dokumentet så öppnas applikationen lokalt (ex word) och man kan arbeta med dokumentet som vanligt. När man sedan trycker på "Spara" och stänger applikationen så får man en fråga om man vill ladda upp den nya versionen av dokumentet till servern. Om man svarar ja på detta så laddas dokumentet upp till webbplatsen som en ny version av filen.Sv: Grunder i ActiveX
Sv: Grunder i ActiveX
Sv:Grunder i ActiveX
Mitt förslag är att du helt enkelt tittar på vilka möjligheter webdav är.