Jag skulle vilja ha en lösning med en webkamera eller liknande som tar 2-4 stillbilder varje dag och kan publicera dem på en hemsida. Dessa bilder ska sedan sättas ihop till en film med automatik där varje bild är en bildruta. Denna film ska även den publiceras på hemsidan. Jag vill alltså skapa en film där man snabbt ser utvecklingen som skett under en lång tid. Typ som man kan se på tv ibland på växande växter eller husbyggen. Själv använder jag min Canon 450D kopplad med USB-kabel till datorn och programmet DSLR Remote Pro för att automatisera bildtagningen. Sen laddar jag in alla bilder i VirtualDub och skapar en film av dom. Tack, du fick mig att börja tänka i rätt riktning. Har hittat lite script för att automatisera filmskapandet med ffmpeg, detta ska nog vara lösbart!Hårdvara och mjukvara för att göra film av stillbilder
Några tips på vad man använder för att skapa detta? Både hårdvara och mjukvara är av intresse om det inte finns kameror som löser allting. Budget runt någon tusenlapp. Problemet är egentligen att skapa filmen, resten tror jag mig nog ha ganska bra lösningar på.
JohanSv: Hårdvara och mjukvara för att göra film av stillbilder
Exempel på film som jag har gjort precis på det sättet: http://www.youtube.com/watch?v=-DivDPtEVFg
ThomasSv:Hårdvara och mjukvara för att göra film av stillbilder
Johan