Hej!Uppslag i workflow och uppdatering av post
Jag har ett litet delikat problem som jag försöker lösa i Sharpoint Services 3.0 med Sharepoint Designer.
Jag har 2 listor, den ena innehåller data som ska användas i en annan lista.
Lista 1 innehåller t.ex. följande kolumner:
ID, Applikation, Kontaktperson, Kontaktperson 2 och Kontaktperson 3.
Lista 2
Ärende ID, Applikation ( som hämtas via en Lookup kolumn från lista 1 ), Rubrik, Beskrivning och Tilldelad Kontaktperson.
När man skapar ett nytt ärende i lista 2 så startas ett arbetsflöde som ska hämta "Tilldelad Kontaktperson" från Lista 1 baserat på vilken applikation som valts och uppdatera fältet i lista 2.
Eftersom uppslaget sker på applikationens namn så får jag varningen om att det inte går att garantera att man får enbart ett resultat tillbaka och att första resultatet kommer att användas. Helt OK, för i lista 1 så är Applikation kolumnen unik, per manuellt arbete med datat.
Men jag får inte uppslagen att fungera, det händer ingenting när jag startar arbetsflödet.
Problemet verkar vara att jag inte har något giltigt data att använda som söknyckel, även om datat finns i listan via lookup kolumnen. Finns det något sätt att fånga upp Lista 1:s ID och använda? Använder jag ID i Lookup kolumnen så får jag ju bara siffror att välja på och det är ju inte så bra.
MVH
Jari Ivanoff