Hej. Woops kära vän www.sie.se Har skapat många sie-filer men inte från Dephi. Tack för svaret.SIE fil
Finns någon som kan visa hur man skapar en SIE- fil i Delphi som kan användas till att överföra bokföringsuppgifter till ett bokföringsprogram.
Tack på förhand
BörjeSv: SIE fil
Haaaaaaaaa Jag startade denna Forumdel för många herrans år sedan.
Det tog sig inte
Kul Kul att Ni finns kvar.
Bästa vän förklara alltid vad du menar (SIE) Que ?
Jag brukar köra med (TBF) Tre Bokstävers Förkortning
För helvete Delphi är kanon.
Fö Finns det en bra site Delphi som Vi startade genom kontakt här hos pelle.
Fae....... kommer inte ihåg den just nu
<b> Söken och Ni skulle finna</b>Sv:SIE fil
Här finns information om vad filen används till men jag undrar om någon känner hur man skapar en sådan fil i Delphi.Sv: SIE fil
Det finns flera olika sorters sie-filer men jag antar att det du skall skapa är en SIE-4 importfil. dvs ett antal verifikationer som skall föras över till ett bokföringsprogram.
Det är inte särskilt svårt att skapa filen. Det är i princip bara en textfil där enda klurigheten är att den skall vara i codepage 437. (I .Net gör man Encoding.GetEncoding(437). Kanske är det något liknande i Delphi. I princip är det bara åäö som påverkas så om du kan klara dig utan det behöver du inte bry dig om det)
Filen skall se ut ungefär så här:
#FLAGGA 0
#PROGRAM "Dittprogram" "1.0"
#FORMAT PC8
#GEN 20110206 MA
#SIETYP 4
#FNAMN "Ditt företag"
Sen kommer alla verifikationer
#VER "" "" 20110201 "Vertext"
{
#TRANS 1920 {} -2000.00
#TRANS 1930 {} 2000.00
}
Beroende på vilket bokföringsprogram det är kan du behöva mer information men det är bara att testa sig fram.
I dokumentationen står det ganska utförligt vad som skall stå på varje rad.Sv:SIE fil
Ska försöka knåpa ihop det.
Problemet är att filen ska gå att använda till ett godtyckligt bokföringsprogram.